onsdag 16 september 2009

Rådjursmöte

I går gick jag med hundarna till bäcken som vanligt. Jag såg på långt håll att rådjuret med två kid gick långt där nere. Hundarna brukar inte bry sig, så vi gick neråt.
De stack iväg in i säven. Då kom en till mycket närmare oss. Jag har inte en så bra kamera att jag kan zooma in tillräckligt, men en liten bit från bildens vänstra hörn springer det i full fart neråt, i sävkanten.

Vi var inte så värst långt ifrån det och vinden gick från rådjuret mot hundarna, men de struntade i det.

Det sprang en bit till. sen stannade det och tittade på oss en lång stund innan det smet in i säven, det åxå. Kul att komma dem så nära.

Det hade varit roligt med ännu bättre bilder, men min kamera är oftast väldigt bra, så det får gå.

Efter promenaden var det sjukgympa. Denna vackra bil stod på Konsums parkering. Så snygg!

Solen kämpade igår, ibland vann molnen.
Det blir så fint när solen nästan kommit igenom molnen, tycker jag.

Inga kommentarer: