fredag 11 september 2009

Halm och promenad......

Min lilla klöverbukett från igår blev fin på spisen.
Maken avvaktar lite med att tröska det allra sista. Det är insådd på det gärdet, och den far illa i blötan. Vi vill ju helst ha hö nästa år åxå. Så idag blev det halmkörning istället.

Sen vi köpte oss en balkastare så räcker det med en man på det jobbet. Så många lass, både hö och halm, som jag varit balslav! Gott att bara se på istället!

När barnen och jag matade dotterns hundar idag, så tyckte nog Sture att vi störde. Jag tänker på katten i Disneys Askungen när han ser så här fisförnäm ut.
"Ursäkta att vi finns min bäste herre! Vi ska strax gå!"

Årets första halmlass på väg in i ladan. Tyvärr hade vi ingen hjälp denna dag, så maken fick slita ensam. Han fixar det ju, men det är ju alltid roligare och det går fortare om det finns fler folk behjälpliga.

När jag fotade traktorn så fick jag Ajwon på ett ben, hon har bara vänster fram i marken, och Valle mitt i språnget!
Jag tänkte inte ens på att de var där, så det blev lite kul!

Så gick vi ner över gärdet även denna dag.....
Så mycket kråkor o kajor det börjar bli. De är ju hundratals! Just nu finns väl både trasiga insekter och havre att äta på backen.
Enstaka blommor försöker ta sig en plats i solen.
Rödklöver.....

Revsmörblomma.....

Vitklöver......

Och en liten fibbla.

Väl hemma igen så fick hästarna lite gräs, de har inte mycket i hagen nu.

Får en ska båda ha.
Jaramas till vänster och Primorius till höger.
Alltså Jarre o Prim!
Min fina flugsvamp har växt upp nu, sen igår, och ynglat av sig!
Vissa arter utvecklas snabbt må jag säga!

De är SÅ himla fina att se på!

Vi plockade lite "näsor" på gården innan vi gick hem. Jag har en plan........

Om den bara blir av!
Tiden ska räcka till åxå.

1 kommentar:

bc owner sa...

Han är redig, din man.=) Det är varken det roligaste eller lättaste att göra det jobbet själv.

Visst är det kul när man får såna bilder på djuren. Man är knappt medveten om att de är där men så fastnar de på bild.=)

Kram Jenny