måndag 7 september 2009

Bilder från Backamo.

Publiken var stor när det var vallhundsuppvisning.

Här jobbar Tarzan.

Medans Troy, Valle och Doglas får sitta och se på.....

En om dan blev det allt, plus en till barnbarnet på söndan.
Gott!

Våffelboden var ju närmsta grannen, så det var svårt att inte handla.
Det tyckte många, det var långa köer båda dagarna, så jag köpte när de packade ihop..

Jag gick runt och kollade på min barndoms fordon på söndan.
Lastbilar....
Visst väcker de minnen!
Traktorer....
En sån här hade min kompis på sin gård.

Mer traktorer....
Dessa hade vi på lantbruksskola i min ungdom.
Nyare traktorer fanns det åxå! Nån sådan har inte vi, precis!

Så var det gamla bilar. PV har jag åkt ett par gånger i mitt liv...

Min första bil var en bubbla. Brorsan målade den grön och svart. Den var så fin.

Hep Stars: My baby drow up in a brand new.....CADILLAC!

Saab var en bil jag och maken hade innan barnen blev fler.
Sen blev det en Saab Combi för barnvagnens skull...
Ännu fler snyggingar.

Så gammal är jag inte, denna typ har vi aldrig haft, men den är fin!

Här fanns grävmaskiner...

Åkmaskiner....

Tyson var med husse och hade koll på maskinerna.
Han e så go!

Hur mycket väger Havre-Hans? Det var en fråga man kunnde vinna pris på, om man gissade rätt.


Havre-Hans himself!
xxx kilo tung.
Highland Cattle är bara SÅ mysiga att se på. Och snälla. Det satt en kvinna i hagen, satt där och borstade luggen på dom!
Denna var basen i gänget.
När denna herren pratade med mig så kom basen och föste bort honom.
När de skulle hem så gick det inte så bra att lasta. Den som blev kvar sist i hagen när de andra var utom synhåll på bilen, löpte lite amok och kom ut i det fria. Det fick in den i en byggnad till slut och tog honom där. Man går inte gärna för nära de hornen när de är upphetsade och rädda!
Ajwon vaktar mina grindar på söndagen. Då var vädret bra hela dan!

En liten Herefordkalv hade de åxå på plats. Vi har haft sådana kossor, de är mysiga.

Inomhus fanns en mekanisk tjur. Denna ryttarinnan satt kvar.

Även hos hönsen fanns det hippiefrisyrer. Så fräcka att titta på.

Lördagen avslutades med regn.


Och regn.....

Och regn.......
Så går fåren hem till sig....
Barnbarnet hjälper mormor att packa ihop......

Han var så trägen, lilleman!
Två dagar av tre hade jag med kantareller hem. De växte med glädje där det var valluppvisning.

Gott!

1 kommentar:

bc owner sa...

Fick du reda på vad han vägde, Havre-Hans?

Vilka fina bilder du tagit. Det var en massa saker som jag inte ens sett där.hihi