onsdag 9 september 2009

Äntligen!!!!

Vilken dag! Fattar inte så fort den gick! Först sjukgympa i Ljungskile, sen fotvård i Uddevalla. Det är en ljuvlig och nödvändig lyx var sjätte vecka, pg min psoriasis.
Sedan hälsade jag på en liten ny kille, som kom till denna värld den 28 augusti.
Det känns alltid lika fashinerande o lite läskigt att få hålla nåt så smått.
Givetvis var han finast på denna jord. Sicka små fossingar o tår han har, gullungen!
K, jag önskar dig o din mamma o pappa allt gott i världen! Lycka till med ditt liv.

IDAG SKEN SOLEN!

Det blåste en nu-torkar-vi-upp-gärdena-vind, så idag kom äntligen tröskan ut igen.

Inte helt fel att gubben får nåt gjort, han har vandrat runt inne o kollat väderrapporter ett antal dar nu......

Jag tog en promenad med hundarna i solen när jag kom från stan.
Det var mycket att lukta på, på gärdet.

"Jag heter Troy och jag är snygg!"
Visst är han fin, vår lite ovanliga Border Collie!

Det var verkligen dags att få bort balarna från gärdet. Det fixade ju maken igår. Vallen hann dö under dem medan de stod utportionerade lite varstans på vallen.

Så hem till pliketrna. Min gamle trotjänare fick dödsdomen häromdan. Ingen ide att laga, tydligen. Synd, den har varit jättebra. Tack för alla korta gräsmattor du fixat, och alla löv du "dammsugit" upp under dessa ca 15 -20 år.

Nu kommer nya krafter. Givetvis ström igen. Bara man vänjer sig vid att hantera sladden, så tycker jag de är bäst. Jag var lite skeptisk till den nya, var ju så van vid den gamla klipparen.
Men..... Va bra den är! Den var lättare att köra än den gamla, inte alls lika tung. Den tog även det halvmeterlånga gräset under bärbuskarna. Även lite bärbuskgrenar som väl väl låga! Bara malde ner!
Tyvärr kom jag för nära sladden till vår regnmätare, så den får maken försökar fixa, för den finns inte mer.....
Vi har en manick till mätare, med sladd, så man kan läsa av regnmängden inne på en tavla i köket. Nu har jag kapat den två gånger....
Men idag kan jag skylla på ovana, det var lite knepigt att styra i början, när jag klippte!
Jag orkade ta HELA gräsmattan på en gång idag! Plus under bärbuskarna! Det är tack vare den nya klipparen.
Nu känns det i armar o händer att jag jobbat i timmar, men inte värre än att jag pallar för det. I morgon ska jag klippa runt mina pallodlingar.
Nu är den inte lika snygg längre, efter dagens premiär.....
Och värre lär det bli, med tiden.

1 kommentar:

bc owner sa...

Jaså, den gav upp tillslut, den gamle.
15-20 år är ändå otroligt när det kommer till en gräsklippare.

Slit inte ut den nya för snabbt nu.;-)