onsdag 16 september 2009

Förälskad! Totalcharmad!

Vi blev ju med katt för två dar sen. Han har valt att vilja bo med oss. Han är så fin denne kille.

"Hörrdu, lillmatte, jag VILL ha din mat ! Jag är hungrig!"
Yngsta dotterna fick ha stenkoll på sin mat, han drar sig inte för att gå på bord.....
Och är väldigt hungrig, känns i magraste laget, när man känner över honom. Men han har blank o fin päls.
Ajwon vet inte riktigt vad hon tycker, igår var det bara intressant, idag skulle han jagas!

Han är "överkelig" stryker sig mot allt.

"Sitter du vid bordet utan att gosa med mig? Det går INTE!"

Han gick på datorn, la sig på datorn, han släckte ner det jag höll på med en 3-4 gånger.....

Sen la han sig tillrätta på halva datorn, tog fram klorna och började knåda min framsida. Det gjorde ONT!

Så det fick han allt sluta med illa kvickt. Tagen ifrån mamma för ung, eller allmänt knasig? Vet ej!

När han inte fick knåda mig så la han sig ner o somnade bredvid mig. På bordet. Skrotkatt!

När vi la oss så fick han gå ut. Vi sover med lite öppet fönster, när vi vaknade vid 7 idag på morgonen, så hörde han att vi pratade i sovrummet. "Miiiiiaaaaauuuuuuu! Jag vill in!!!!"
In kom han, lite mat fick han idag, sen sov han i våningssängen hela förmiddagen tills jag åkte till skogen. Ikväll kom han tillbaka och ville in igen. Jag såg på Ajwon att han ropade på oss på altanen, dörren var stängd. Så in kom han, mat fick han, (jag har knyckt lite av dotterns kattmat) och nu ligger han på en köksstol som en liten boll med nosen under svansen. Trodde en stund att jag funnit ägaren ikväll, men icke. Falsklarm. Tog ett tiotal fästingar idag, han har en massa såna på sig, stackarn. Ajwon var lite sur först i kväll, o jagade efter honom, men sen accepterade hon honom. Hon gillar inte att han får mat! Orättvist! Jag har döpt honom tillfälligt, till Mr Misster. Börjar redan bli fäst vid honom. Skrotkatten.
(Fast nu när det gått ett par dar till, så har det blivit Mr X.)

1 kommentar:

Jenny sa...

Åhh...vilken solskenshistoria du berättar här om en eventuellt övergiven stackare!!

Vill du ha ett litet sällskap till honom kanske??
Jag har en liten kattflicka på 14 veckor nu som måste hitta ett hem SNARAST!
En riktig "musfälla" lär hon bli eftersom hon har att "brås på"...(:

Eller om du vet någon som är intresserad av att ge denna unga keliga spinnmaskin ett gott hem?

Hihi....du kan ju fråga "Bc owner" om hon är nåt go?

Hon satt här i min soffa i går eftermiddag och kelade med henne!

Och har visst bestämt sej för en av hennes nyfödda syskon som ligger i en bädd här på övervåningen!
Fast hon vill absolut ha en hane eftersom hon har så många tjej-katter...
Så hon får vänta i ett par månader på sin...

Som sagt....vet du någon som vill ha henne...Bara ropa till!
Kram och ha det bra så länge!
//"Flisan" i Dramsvik...