söndag 13 september 2009

Knyppling

På lördag så fick jag några ledige timmar, barnen var iväg på sitt.
Gick till museet och kollade på knyppling, som de visade där på em. Så mycket vackra saker!
Jag har gått en kurs, jag har makens fasters gamla knypplingsdyna, så jag kan lite,lite.
Detta var nåt helt annat.
Det finns så många vackra knypplingspinnar åxå! Och visst är den lilla,lilla knypplerskan i trä fin!

Kan man sin Elsa Beskow så ser man sagan......

Och så vår landskapsblomma!

Behöver nån ett annurlunda smyckes-set?


Man kan tydligen knyppla det mesta!

Här har knypplingspinnen blivit en dockkropp!


Denna gillade jag! Nån sån har vi inte till julgranen!

Ett arbete på gång.......

Diverse pinnmodeller.

Jag förstår att dessa underbara knypplingspinnar var väl inlåsta!
Så vackra!

1 kommentar:

Eva sa...

Så fint! Tänk vad man kan göra! Det är fantastiskt.