söndag 27 september 2009

Ett uschligt resultat!

Fy vad jag var dålig på melodikrysset idag! Löste det nu i kväll och hade fyra ord kvar när jag gav upp. Brukar ha ett eller två ord kvar, max. Ibland tom klara allt. Men huvudet var rena härdsmältan!
En känd sångerska på H.... Har ju hört Helen Sjöholm o "Du är min man" lite väl ofta, så hennes namn borde ju sitta även i en helt annan sång. Kom jag på det? Icke!
Att Julie Andrews var en novis som ville bli nunna det kunde jag åxå, egentligen. Den filmen hade ju premiär när jag var barn. Har sett den ett antal gånger...
Temat till "Mot alla vindar" gissade jag att det var, så där var i alla fall ½ rätt.
Men Kvarteret Skatan.... Ser nästan endas på ond bråd död på tv, så den signaturen kunde jag inte alls.
Men Enn Kokk kan ju allt! Så jag fyllde i hans visdom och skickade in denna gången med. Vinner ju aldrig, men kul ändå.
--------------------------------------------------------
Sen såg jag på Gotlandsdeckaren, men detta dubbade tal, och handling som inte stämmer med boken, det är så trist! I dag var skillnaden i handling väl stor! Ändå tittar jag....
Man slutar aldrig att hoppas på bättring.
-------------------------------------------------------
Efter att jag slutat jobba idag o lämnat hem barnen så åkte jag o Ajwon till Svensholmen. Det blåste så härligt!
Jag älskar blåst så länge jag är på lannbacken. På sjön mår jag pyton när det gungar.
Vansläktad sjömansdotter!
Jag gick där på kanten och bara njöt av blåsten, skvalpet, vågskvättet. Tog en del kort. Hittade lite fina pinnar, vattenslipade. Foton kommer...
En härlig avslutning på en bra helg!

Inga kommentarer: