torsdag 20 augusti 2009

Rosor, Thaimat o Aronia

Var i Uddevalla och åt thaimat idag, på Thaikök.
Alltid gott och på buffe´tiden så kan man ju äta av många sorter.
Gick över gräsmattan ner till bilen som var vid gamla badhuset.
Vilka fina rosor de hade vid väggen! Älskar rosor, de både luktar gott och är vackra.



Vi hade en sådan här mörkröd klängros på huset när jag var liten. Härlig röd färg.


Väl hemma så fick jag min dator hemlevererad och hjälp med nätverket vi har.
De har ju dataservice i bokhandeln i Ljungskile, och jag lämnade in maskinen där igår.
Kan inte belasta släkt o vänner hela tiden.
Hade som tur var inga virus, det var skönt, jag trodde nästan det, så konstig som den var.
Men min räddare i nöden fixade hit, och ordnade dit, så nu går den riktigt bra.
Har jag otur så behöver jag en ny router, men ska avvakta lite.
Rautern gick så varm, så att den bara stängde av sig.
Ganska logiskt när man vet om det, att den inte orkar då....
Nu står den på ett galler så att den får luft.
Jag plockade lite svarta vinbär datorn var avklarad. Ska mixa dem till yoghurten i helgen.
Sedan plockade jag av "alla" mina Aroniabär.

Det blev inte så många, men.....

jag fick ½ bärkasse av en god vän åxå. Hon har Aroina som häck, jag har ju bara två plantor.

Jag får rensa dem i morgon och läsa recepten jag har. Vet inte än riktigt var jag ska pröva, saft eller sylt.
Även kvällens solnedgång blev originell. Det ska ju regna inatt. kanske därför det blev ett sånt lager gråhet mellan den blå himlen och träden.

Solen har inte alltid nån chans.

Inga kommentarer: