tisdag 25 augusti 2009

Inget är som hösten...

Jag är en stor höstälskare.
Det känns så speciellt när skördetiden börjar och fåglarna drar ihop sig till flockar.
Kråkor och kajor har börjat nu.
Även tröskningen har startat. Vi hade ju sol i två hela dar.....
Första draget....

Kärran börjar fyllas.

Tröskar tar mer o mer av rågveten.

Dags att tömma.

En luftballong var ute i det perfekta vädret.
Var nästan lite avundsjuk. Jag önskade mig och fick en ballongtur i 50-årspresent. Så jag vet hur det känns att sväva däruppe. Fantastiskt.
Men jag är nöjd med en ballongtur. Det räcker. Nu vet jag hur otroligt härligt det är! Undrar vad jag ska hitta på till 60-årsdan? Dags att börja fundera ifall släkten behöver spara till det!

2 kommentarer:

bc owner sa...

Visst är hösten härlig!=D

Älskar alla färger som kommer med hösten. Naturen luktar faktist inte så illa heller av löv som faller och multnar ner.
Att sätta sig på en sten/stubbe i skogen med kameran och en te-termos bland alla färger och dofter är terapi.

Kram Jenny

bonnmoran sa...

Enda lövfärgen som inte är bra på hösten är björkgul, den lurar en att tro att man hittat kantareller!