torsdag 13 augusti 2009

Regn stoppade min färd!

Så hade jag jobbat helg, + hela veckan, + helg. Äntligen ledig i 4 dar, min mammas kusin skulle komma hit. Men först skulle jag åka upp till henne, hon hälsade på sin/mammas faster, i Fjällbacka innan hon kom till mig.
Det åskade hela natten, och på morgonen så sa de på radion att det var översvämmning på E6, att det inte gick att åka norrut. Jag tänkte att då tar jag gamla E6 förbi stället, mellan Torp o Hogstorp. Smart val.
Gav mig iväg. Men även den var avstängd. Jag tyckte ju att jag hade räknat ut allt så bra! Och sett så enormt fram emot att träffa de andra i F-backa. Jag blev SÅ SUR! Hade nästan inte batteri på mobilen o var osäker på Dalslandsvägen, så jag åkte hem igen.
Stannade till på ÖB o hittade fina kläder till nya barnbarnet, det var ju bra!
Kom hem, och i ilskan blev en massa fårhinkar skurade. De hade väntat på det sen i våras.
Vek även en massa tvätt, inte heller fel, den hade väntat i ett antal dagar.
Bra att vara arg ibland, tydligen!
Tog en Varma Koppen och gjorde en svampmacka. Stekta champisar + ost.

Det mättade bra. Gillar inte halvfabrikat så mycket, med den här soppan är bra att ha nån påse på lager. Godkänd i smak.

Gav mig iväg över Dalsland vid tretiden, och tg mig fram till F-backa. Missade i en korsning och höll på att köra till Hedekas en stund. Kom på det o funderade på att vända. Då kom en skylt Håby 4 km, den var det gott att se. När jag väl kom fram i Håby, så hittade jag ju bra.
Var i F-backa hos gammelfastern några timmar, sen åkte mammas kusin o jag till mig. Hon är inte van vid våra reservvägar när E6 krånglar, så hon körde efter mig hela tiden.
Jag körde rätt, så vi kom hem hit till slut. Det var så SKÖNT att landa här på kvällen!

Dagen efter så kunde man läsa och kolla bilder i Bohusläningen om allt vatten som ramlat ner, just på MIN lediga dag! Det var inte lite, det. Men man kan ju undra varför det ska behöva bli så. Ösregnchocker har det väl alltid funnits?



På fm nästa dag kom mellandottern och vi fick se den lilla nya damen. Fin givetvis, hon är ju släkt med mig!
De stannade ett tag, storebror grejade med min bondgård, lillan åkte runt i olika famnar. Vi tag ett fotavtryck av henne sen, innan hon åkte hem. Sickna tosser de har när de är nya! Så söta!



På kvällen åkte vi och kollade våra djur, och visade runt min gäst.
Här är Janeman, vår Dorsetbagge längst bak, och fyrvägskorsningen Thomas står närmast kameran. De har blivit några riktiga bjässar! Men vill fortfarande ha kel!
De har det väldigt bra i sin sommarhage några mil härifrån.


Vi åkte vidare till Strandskogen. Fåren där hade det åxå bra. Där har björnbären redan svartnat!!!!! Men de var sura, så skenet bedrog. Inte riktigt färdiga än!
Björnbär är ju SÅ gott!

Väl hemma så var det ännu en fin solnedgång.


Inga kommentarer: