torsdag 27 augusti 2009

En sund själ i en sund kropp, var hittar men den?

Jag tog en paus från sjukgymnastiken över sommaren, jobbade så mycket att jag kände att jag inte orkar med den, och fick meddetsamma sämre knän. Gymnastik är sannerligen en färskvara! Nu har jag haft en mycket svår värk i högertönten i flera dygn. I vristen. Det har värkt och svullnat så skon gick knappt på. Jag har inte alls varit motiverad att åka till gympan.


Men så märkte jag att jag mådde bättre i foten av att gå än att sitta. Så jag har kämpat på och varit iväg fyra dar denna veckan. Det har varit tufft att komma igång på morgonen. Haltar rätt illa innan jag leat upp mig. Jag har gått en del promenader, mest ute men även på Torp.


(Jag behövde nya stavar att hålla mig i utomhus. Tappade en "plupp" i skogen, sen var de ju värdelösa där.)


Så jag är rätt nöjd ändå med denna vecka. Idag har värken lättat lite, så att jag kan gå fast jag suttit ner lite. Sen spränger det fortfarande i foten och känns det som jag har en klumpfot på höger ben, men den har minskat. Kommer i skorna utan våld nu. Denna trappa försöker jag gå i varje gång, men ibland blir det hissen, allt beror på dagsformen.


Men sjukgymnastiken är ett trevligt ställe, med många trevliga sjuklingar som kämpar på, de med. Lite yngre och många äldre. Vi har rätt kul när vi ses.









Igår kväll kände jag att det får bli en promenix idag åxå, så i skymningen tvingade jag mig i ett par stövlar och tog med Ajwon ner på stubben. Det är ca 1.3 km fram o tillbaks på gärdet. Det var många fåglar(lärkor?) som lagt sig i stubben, Ajwon hade fullt upp med att kolla in dem



Sen skrämde vi två rådjur ner i bäcken o över till grannen, men jag har en lydig dam, som inte gärna går i vatten, så hon stannade hos mig.



Vatten ja, det var ca 3 cm vatten på vallen, så det var bra att jag hade stövlar!
Snacka om att vi behöver en torrperiod nu!


Det blev en solnedgång denna kväll också; den finns, solen! Orkar bara inte med oss just nu.

Inga kommentarer: