måndag 17 augusti 2009

Lite blandat

Detta skrevs i måndags, sedan ballade datorn ut.
Nu är jag på G igen, efter experthjälp.
Trodde inte jag skulle bli så frusterad som jag blev, att vara utan den, i några dar....
Var ledig i helgen, det kändes så lyxigt. Det händer kanske ett par gånger om året.

På lördan var vi ju hos moster, och på tråk-söndan så grejade jag mest inne.

Löste melodikrysset utan att tjuvkika på Enn Kokk! Det är inte ofta. Men fick nyttja google ett par gånger.

Vinner aldrig nåt, men det är kul att se vad jag kan i musikens värld. Portofritt åxå via internet.


Vi tömde poolen på söndag åxå. Tänkte bara tömma ur lite vatten, den hade ju regnat så full. Men den var lite slemmig på plasten, och inga barn väntades på en vecka. Regn o rusk.

Så vi tog bort den. VILKEN STANK!!!!!!

Det kändes som när man tömmer fårstallet på skit! Rutten gräsmatta luktar MYCKET illa!

Jag hade ryggen till när maken tog upp plasten från gräset, och jag sa "det var hemskt vad det luktar. Kör nån skit IDAG?"
"Ja, vi" sa han. Fattade inte nåt förrän jag vänt mig om.....

Vi skrubbade ren poolen så gott det gick och det fick regna på den ca ett dygn. Nu hänger den i stallet, på tork. Där är det i alla fall uppehåll!

Gräsmattan blir sig nog aldrig lik. Vi bör nog spika ihop ett litet trädäck om vi ska ha upp den igen! Det lutade ju faktiskt åxå, mer än det såg ut, där den stod.


Idag var jag på skogspromenad igen. Motionerade både mig o hunden. Bara lite svamp idag, det var skönt att det gick fort att rensa. Ca ½ l förvälld. Den ska stekas imorgon.

Jag har börjat sjukgympan idag. Ibland vek knäna sig i skogen. Gåstaven jag har till stöd miste sin plupp därnere, när jag skulle uppför en bäckravin. Det var inte alls bra. Den sjönk väl långt ner i mossan när jag belastade den sen. Får ta den andra i morgon o se hur långt den håller.

Hittade årets första björnbär idag. Det var väldigt gott.

Inga kommentarer: