torsdag 20 augusti 2009

Ingen pajkastning direkt....

Så här snygg gräsmatta fick vi, efter att poolen togs bort.
Det lukter illa än, från det mörkaste partiet. Får se om regnet som ska komma gör gott.
Annars så får det ju lukta ett tag till.
Plasten har också en viss doft, tyvärr.....
I veckan så blev det ett matlagningsryck. Hade fått en del Transparent Blanch av svärmor.

Skalade, delade, med socker o kanel på, i smord form.

Killarna blev glada över skalen.....

Så en smuldeg från receptboken jag fick med när jag köpte matberedaren.
Ibland tar jag i lite hasselnötter åxå. Gott.
Dubbel sats blev det, skyller på stor form med äpplen....
Skjuss in i ugnen. Klart på ca 20 minuter med sådana äpplen!
Vaniljsås till!
Ibland kör jag 2 - 3 satser på en gång och fryser in, en och en. Bra i äppeltider.
Middagen måste också göras. Kyckling med ris är alltid gott.
Lagar alltid stekt kyckling i micro, (eller lergryta, om jag steker den hel.)
16 - 18 minuter tar det bara i micron.
Enbart en gog grillkrydda på, osmord form.Fort snabbt o lätt.
Skyn som blir i formen tar jag lite av att ha på riset, så blir sås onödig.
Bra med gluten o laktosbekymmer i huset. Alla äter samma.

Gillar kyckling, gott och lättlagat.
Så några tjusiga molnsolnedgångsbilder. Vilket ord det blev!

Knepig solnedgång denna kväll. Men vacker.

Inga kommentarer: