söndag 23 augusti 2009

Cyberspacen är ovillig att landa här......

Får passa på att skriva medans det går.
Har krångel med internet. Det verkar som jag inte kommer undan en ny rauter (stavas det så?) trots allt. Snart är det ju räkningdags, o dem vill jag ju gärna fixa.
Internet finns när det behagar, om ens då. Så förbaskat tröttsamt! Okunniga typer som jag känner sig totalt maktlösa då!
Fixade nästan melodikrysset denna vecka. Barnen kände ju igen Star Wars-musiken. Det kunde inte jag.
Visste inte ens att det fanns en opera som heter Rhenguldet. Och att Loket låter som Lasse Stefanz när han sjunger var lite skumt.
Men Enn kokk visste, så det blev inskickat denna gång åxå.
Är så tacksam att han finns, går länge och grunnar på sådana detaljer annars.
Jag har väldigt ont i vristen idag. Fotaknölen är så svullen och öm så det blev stödstrumpor på. Stödstrumpor!!!!
Det hade ju mamma efter 75 års ålder ungefär. Det vill inte jag ha än! Men de gör väldigt gott, och det är rätt bra att kunna gå åxå. så jag får kapitulera o ta på dem. Jag har fått order att gå varje dag, för knänas skull. Just nu kan jag knappt gå, så det är bara att resignera mot stödstrumpfobin.
Maken är ute med dotterns hundar, jag får väl halta iväg med Ajwon sen. Jag behöver det ju, och det brukar bli lättare efter en stund. Så, nu har jag gnällt färdigt! Det gör gott det med!

Inga kommentarer: