onsdag 12 augusti 2009

Filosofi under en liten promenix

Tog en promenad häromdan. Förundras över sävens växtkraft. Den tar sig lätt genom asfalt.
På hemvägen fick jag en uppvisning av hur man kliar sig på ryggen.......




"Så, lätt som en plätt, gör nu om det, du" sa denna fina fyrbening.

Jag avböjde......

På väg hem tittade jag på det gamla Transparent Blanchträdet.
Nu ger det upp detta jordeliv!
När äpplena har ramlat av, så ska det sågas ner. Synd på ett gammalt fint träd, men vad göra?
Och synd på goda äpplen! (Ja, jag har tingat stammen till min samling!)

Har nån mer än jag noterat alla rönnbär i år? Mina rönnar på tomten är knökfulla!

Det sägs att det blir en hård vinter, med mycket rönnbär.

Den ser ut att bli VÄLDIGT hård, med tanke på alla överfulla rönnar.......

T.o.m en liten rönn, med 4 grenar, som växer under min hassel, dignar under tyngden.

Vackra moln framåt kvällen.

Och ännu en fin solnedgång. Varför är vissa moln hotfullt svarta, och de andra skirt vita, tro?

Mer vatten i de svarta, kanske?


2 kommentarer:

bc owner sa...

Min första tanke när jag såg bilden på äppleträdet var just 'Ska hon spara det?'. hihi

Rönnarna är fulla med bär även här. Ska försöka mig på att göra rönnbärsgelé.

bonnmoran sa...

Det är väldigt gott, jag gör det ca vart 5:e år. Den blir ju speciell, det är mest jag som uppskattar den, så här blir den dryg.