söndag 4 oktober 2009

Veckoresume´

Var ute o åkte.
Detta var i närheten av Resteröds kyrka.
Tur det är lite folk på vägen när jag stannar och tar kort på himlen.
DEt gör jag rätt ofta och det verkar säkert stolligt........
Sån e ja!
Solen kämpar.....
Och så tar den sig fram!
Det var ett mycket stort gråsvart moln som dolde den.

Sen en annan dag på berget vid Bodele, ovanför f.d. Skeppsvikens campingen.
Sol o blegg.

Vad detta moln ser ut som lämnar jag till fantasin, finns olika svar på den.
Ett är en elefantsnabel....

Å så en julgetabock utan ben.....
Eller nåt.
Tog en fika i Ljungskile.
Gå gärna in här, det är så mysigt.



Hemgjorda snickers! Gluten o laktosfria, om man vill. Ljuvligt goda!

Sen kom det barn på fredag, o då drog vi till skogs på em.
Plockade en massa trattisar + lite till.
De var väldigt stora där vi var, långa var de, satt långt ner i mossan.
Hemkomna, klart att börja rensa!

På söndag morgon kom regnbågen på oväntat besök.
Först var den över vår lagård, men besinnade sig.
Där lär inte finnas nån kruka med guld......
Så den flyttade sig mot BC-Owners ställe.
Har hon krukor med guld i lagårn, kanske?
Kanelbullens Dag idag, givetvis bakade vi bullar!
Barna fick med ett gäng bullar hem.
Min stora kropp behöver inte speciellt många.
--------------------
Jag tog en ljummen bulle med kall mjölk. Mmmmmmm!!!!!!!
Sen kan de andra äta upp resten.
Löste Melodikrysset nu ikväll, men det gick dåligt.
Enn Kokk fick hjälpa mig en hel del.
Utan honom o Google så kunde jag nästan inget.
Bättre tur nästa helg, förhoppningsvis!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stack ut och letade i lagårn men tyvärr, där fanns inga krukor med guld.=( Hade inte skadat med åtminstånne EN.

Vilka fina molnbilder du fotat. Jag har stuckit ut näsan med kameran ett par gånger för att fota moln men det har bara skvätt en massa ragnvatten på min näsa så den har snabbt som attan dragits in innanför dörren igen.

Fåren äter och gottar sig för fullt uppe i skogsbacken. De har varit fullt nöjda med att bara fått hälsa på Kate en gång. Matte har inte haft tid med mer än att kolla läget. Köket har tagit den mesta tiden men nu är det så gott som klart.

Bc owner