måndag 12 oktober 2009

Höst

Så har då maken börjat med höstens jobb......
Att vända på jorden, det måste man ju. En lite enformig syssla, tycker jag, och så ska det ju helst vara rakt och snyggt åxå.
Plöja o harva, det lärde jag mig aldrig på lantbruksskolan, inte. När jag hade harvat så fick de skicka ut en som kunde, som slätade ut högarna jag harvat ihop.
Håhå jaja, vissa saker ska somliga bara inte syssla med!
Han plöjde o barna fick åka med en stund.
Barnbarnet fick även han en släng av sleven.
Ena stycket klart

Då börjar man på nästa.

Jag, Ajwon o barnen drog till skogs på lördan, sista vändan nu innan älgjakten börjat.
Det blev lite grann, det var gott till middagen!

Plockade ner de allra sista plommonen åxå.

Och gjorde ett litet pynt på altanbordet. Det varar väl inte så länge med löven, men piggar upp så länge de är fina.

Fick stanna och ta kort på moln idag igen. En molnvarg blängde ju på mig!

Han har ju till o med en huggtand!

Denna rönn är så vacker! Silvrig av lavar, inte ett blad kvar, men bären hänger där!
Tittar på den varje gång jag går/åker förbi.

1 kommentar:

bc owner sa...

Hösten har verkligen kommit nu. Det sprakar av färger överallt. Ljuvligt.

Har haft en mysdag med fåren idag.

Kram Jenny