söndag 11 oktober 2009

Söndag kväll/natt........

Så sitter jag här igen, söndag kväll, och VART tog veckan vägen?
Helgen har varit bra, var en sista-gången-före-älgjakt-svamptur i skogen med barnen bl.a.
Det blev såpass att vi hade till söndagens middag i alla fall.
Nu får det vara bra.
Plockade in och åt de sista plommonen åxå.
Idag har jag krattat ner alla 1000-1000 ruttna plommon som låg under trädet, ner i dikeskanten.
Det blir ju äckligt under vinbärsbuskarna bredvid annars.
Har plockat in det mesta av sommarsakerna och njuter av vedspisen varje kväll.
Nu är det verkligen höst.
-------------------
Melodikrysset gick hyfsat. Det var bara två jag fick ta Enn Kokk till hjälp med.
Det känns bra att huvet är med LITE i alla fall.
------
Veckan som kommer ska jag på decopagekurs, begravning och skrivkurs.
Till helgen är det dop, dags för lillan att få sitt namn befäst.
Snart är det söndag igen......................
Just nu sitter jag här vid datorn och undrar varför jag inte lagt mig......
Är rätt så trött.
-------
I morgon smyger/springer väl lillebror med fru i skogen med gevären i högsta hugg.
Håller tummarna att det går bra, brorsan!
--------
Nu får det vara slut för idag.
God Natt!

1 kommentar:

bc owner sa...

Åh, decoupagekurs... Vad roligt!

Ja, nu gäller det att röra sig försiktigt i markerna. Det skjuts hej-vilt.

Kram Jenny