söndag 25 oktober 2009

Löv!!!

Igår förmiddag var det uppehåll, faktiskt. Då passade vi på att kratta löv. Ja inte gubben, SÅNT befattar han sig helst inte alls med!
Jag älskar egentligen det, att kratta löv, men har haft svårt att kratta de sista 10 åren, pg min värk.Brukar "få baksmälla" av sånt.

Man tänker så bra när man krattar, (JO, det händer att jag tänker!) det frasar så gott o löven och luften är ljuvlig på hösten.

Ajwon var med och var i vägen. Hon ville att vi skulle släppa krattorna och LEKA! Inte ägna oss åt att samla upp sånt där i högar. Var vi än var så släppte hon ner sin stövel.

Tre kärror blev det bara på ena sidan plattorna.

"Va trista de är! Bara drar de där pinnarna i marken!"

" Tänk att de inte ser mig alls!"

Sedan var jag ju tvungen, när vi fått ihop en jättehög på andra sidan plattorna, att undervisa lite i den ädla konsten att kasta löv upp över sig själv. Det är en elementär kunskap alla bör besitta!

Jag sa sig själv, men de flesta landade på mig! Vissa hör dåligt!

"Kanske det funkar bättre att byta leksak..... Testar....."

" Det gjorde det inte! Trista varelser!"

Före krattning-bild.

Efter krattning-bild.

Vi var väldigt duktiga. Inte fick jag "värkbaksmälla" heller, på söndag. Gôtt!

Sen var det Ajwons tur. Hon fick sin fotboll en stund. Hon for fram över gräset, boxande, bitande, jagande efter den. Den är kul!

Vi hamnade bakom huset, och lekte där en stund.

Det finns bara en nackdel med det......

Min hund skiter helst mitt på vägen, på gågator, i trädgården på baksidan huset mm uträknande ställen.

Så när jag gick upp på altanen o hämtade en sekatör, skulle ta in de sista blommorna, vad hade jag under foten då?

Hundskit!
Den syndes inte i löven!
Så boll-leken fick avbrytas, jag fick skura altangolv, trappa o sko. Jämrans hund, som aldrig går ur trädgården!

Ibland när vi varit timmar i skogen, o kommer ut på skogsvägen igen, DÅ sätter hon sig! De andra, bc-arna, vill gärna ha högt gräs runt sig, min knäppis behöver platt mark, hon!

Vilka idee´r!

Men hon är min goding i alla fall!

1 kommentar:

bc owner sa...

Vet inte varför den inte uppdaterar ordentligt. Har märkt att det är fler som har problem med det.

Mvh Jenny