onsdag 28 oktober 2009

På kurs med Kurt, nej inte Kurt, bara på kurs.

Nu har jag varit på decopagekurs, del 2. Jag kunde inte den riktiga dagen, så jag åkte in ensam härom dan (vilken lyx) och fick göra klart mina saker.
Det här kom med hem. Glaset blev inte riktigt bra, ska vara frostat, men det ska ev strykas en gång till, så får vi se. Detta var kul!

Vi började med ett träfat. Putsa upp det lite så färgen fastnar, fick vi order om.
Synd på den släta ytan, kanske.
Sedan; guldfärg på!

Efter den, krackeleringsmojs, o sen en färg till, som ska krackelera så guldet kommer fram lite.
Det blev så fint!
Servett väljes, och motivet rivs ur. Klipp helst inte, riva blir finast.

På med servetten, lack under först, platta ut servetten så den blir slät, o lacka över den.
Nu måste det torka ordentligt. Detta gjordes dag 1.
Sedan fortsatte vi med ett ljus.

Jag valde fjärilar på.

Lätt! Klistra under, motiv på, klistra över det åxå.
Det färdiga resultatet.

Dag 2 så lackade jag måsfatet än en gång, nu hela tallriken. Sen var det dags för glas till värmeljus.

Valde några fina fåglar. (Gärdsmyg?)

Och blåmes. Det blev fint, trots pill med öppna näbbar.

Sen blev frostingen inte bra, men kanske fixar det en annan dag......




-------------------------
Dan efter var det skrivkurs. De har lappar, quilt mm i ett rum bredvid ingången. Nu hade de hängt upp denna applikation. Så SNYGG!
Utan blixt i skumt rum........

Med blixt så man ser ordentligt. Det gröna är sytt i botten. De röda bladen är lösa sitter bara fast i bottnen i mitten. Så lite julbelysning mitt i blomman. Himla fint.
Tänk att gå i den kursen, det hade åxå varit roligt.
På en annan vägg hänger denna bikupa. Så otroligt många pytte-pyttebitar den består av. Mycket vacker, den med, fast på ett annat sätt.
-------------------------
Appropå vackert. Vår ledare i skrivkursen, hon textar mycket fint. OCH skriver kalligrafi, otroligt snyggt.
Vi provade kalligrafi, men det var väldigt svårt, tyckte jag. Skriver hellre så pennan blöder!
Visst är det både rakt och snyggt!

1 kommentar:

bc owner sa...

Vad roligt med deco-kurs!
Kommer det att bli fler kurser??

Fatet blev min favorit. Väldigt snyggt.

Kram Jenny