fredag 9 oktober 2009

Ajwons blogg.............

En av mina favoritsaker är ett tygben knutet i ett snörre. Fast snöret är nog bäst ändå. Matte har bytt ut det flera gånger, helt plötsligt har det varit av. Fattar inte hur, jag har ju bara tuggat lite på det! Förr satt det fast i bordet, så jag kunde ha dragkamp med mig själv, men nu är jag inte så barnslig längre, och har slutat med det. Så nu ligger alltihop i min leksakslåda. Ibland har vi dragkamp, matte o jag.
Det är MITT snöre!

Tappade det visst. Vänta lite bara.....

Jag sa att det är MITT!

Ha, jag vann. En stund i alla fall!

En gång till? Okey, kom igen då!

Släpp taget då matte! Det är MITT!!!

---------------------------------------
Häromdan så blev det tyvärr äntligen av. Matte har hotat med BAD i flera veckor.
Jag vill INTE bli blöt, avskyr att bada!
Sen får man inte skaka sig inne heller utan paketeras o bärs ut!
Under min värdighet, egentligen!
Jag ser ju inte ens var jag är!
Usch o tvi, jag är ju VÅT!

Inte lätt att bli av med eländet heller......

Är ni nöjda nu? Nu torkar jag antagligen inte på hela dan!

Sparka till stöveln då!
Jag vill leka nu!

-------------------------------------------

Så åkte vi till skogen igen. När matte tar fram korg o stavar så vet man ju vad som är på gång. Nu ska hon gå sakta framåt o bara titta i backen. Stanna ibland, länge. Ryta ligg ibland, bara för att man står/springer i det där hon plockar upp...... Det gör väl inget om man trampar lite i det? Hon kallar det svamp, fattar inte vad hon ska ha det till!
Nej, jag vill springa runt, leka och bita Valle i halsen!
Men han och Troy springer ju så fort! Vad har de så bråttom för?
Jag hänger ju inte riktigt med!
De bara försvinner mellan träden, hela tiden. Killar.....
Förstår mig inte på killarna. De springer ju i vad som helst! Skulle aldrig falla mig in att bli SÅ svart om benen som somliga andra......
Vad ville du nu då matte? Kom igen nu då, vart ska vi nu?
Jag och Troy kommer ialla fall när matte ropar.
Valle däremot..... Ingen kommentar!!!
Sprang du inte som en galning i skogen så blev du inte så slut på hemvägen Troy!
Han slumrade mot sätet först, o sen mot växelspaken. Så gör aldrig jag!

Sen orkade han inte ta med huvet ner till golvet när matte sa till honom att lägga sig ner.
Dessa killar.......

-------------------------
Själv sover jag mer civilicerat, OCH med stil, hemma i köket efteråt!


Tills matte störde mig, så att jag vaknade!

Somliga sover i handfatet... VARFÖR ligger han DÄR egentligen, jag fattar inte det!
Våt i pälsen blir han ju också! Usch!
Försökte ha koll på både katten o matte. Då fick jag bannor för att mitt huvud blev suddigt.
Löjligt! Jag har ALDRIG varit suddig i huvudet!

Nu vill matte avsluta med ett par bilder. Hon hade korgen full när vi kom hem.
Sen satt hon vid bordet o greja med de där sakerna i flera timmar på kvällen.
Förstår inte alls varför. Det hade varit bättre hon lekt med mig!
Denna saken växer i trädgården. Det har varit några stycken nu. Men de andra var rödare. Dem plockar hon aldrig in! Men de är vackra säger hon.
Människor är konstiga!

Hej då, från Ajwon!

4 kommentarer:

bc owner sa...

Hej Ajwon
Det är konstigt det där med mattar och hussar. De fattar aldrig att vi vet vad som är bäst.
Vad är det som är så farligt med att springa runt i skogen??
Att badas är heller inte det roligaste som finns. Inte nog med att de blöter ner oss. Sånt där vidrigt som skummar ska tydligen gnuggas runt i vår päls också. Att det ibland kommer i vårt ansikte bryr de sig inte om. 'Då skäljer vi där med', brukar de säga.
Usch!!!

Jaja, de är bra att ha till hands ibland iaf.

Kram Kate

Bobbo sa...

Såg på bilden att det är Öronmuslingar. Alias grisöron. Ej att förväxla med Svininfluensan eller kultingen som den även heter.

Du är en riktig sköning du Ajwon!

Tror du vunnit matte (och husses) hjärta presic som ditt namn förtäljer.

Troy och Valle sa...

Lilla ajwon
Vad ska vi säga mer än att om du varit BC hade du förstått.......
Tycka att ett tygben i snöre är roligt..... Troy sover i bilen så han är pigg igen när han kommer hem men som sagt, hade du haft Border framför Collie hade du förstått.......

Koola Viola sa...

Klurigt att linda in hunden i en stod handduk och bära ut honom innan han hinner skaka sig inomhus. Mycket klurigt. Tänk om jag kommit på det på den tiden vi hade tollare. Då hade skurtrasan varit myycket mindre sliten.
Nu har jag en yttepytteliten hamsterhund, då kan det kvitta ;o)