torsdag 15 oktober 2009

Skrivglädje

Jag går på skrivkurs, och den har lockat fram min skrivlusta igen.
Jag har alltid älskat att skriva, men det har avtagit pg stress, hälsa jobb mm, skulle jag tro.
Vi har väldigt trevligt. Igår kom jag hem med ett leende på läpparna.
Satt i köket o smågnolade medan jag la en pacians på datorn. Jag vet, KAN bara inte stava till det!
Men jag menar bara att det var mycke längesen jag gick omkring o gnolade!
Med andra ord, just nu känns allt så jämrans bra!
Undra lite cyniskt hur länge det kommer att vara.....
-------
Men det blir nog bra. Idag har jag fått passa lillan, medan mellandottern vägde mina lamm.
Sen kom ju busiga storebror med in o fick middag när han åkt klart med morfar i traktorn,
då blev det livligare!
I morgon ska jag doppa händerna i ljuvligt paraffinvärmebad, på fredag kommer barnen, o på söndag är det dop.
Mycket att vänta på.
--------
Nu är det verkligen dags att sova, så jag kommer upp i morgon!
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

2 kommentarer:

Jenny sa...

Så skönt det lät med paraffinbad för händerna...(:

Tack för din rara kommentar inne hos mej förresten.
Neej....död och snabba farväl är aldrig enkla. Det går nog aldrig att "förbereda" sej på. Inte ens när dom blir gamla, föräldrarna....

Ha en skön torsdag och hoppas du hinner njuta lite av det LJUVLIGA höstvädret!
Kram, Flisan

bc owner sa...

Hört talas om skrivkurs men aldrig fått klart för mig vad det innebär.

Det där paraffinbadet låter skönt.

Kramkram