onsdag 7 oktober 2009

Mr X, du skräms!

Denna goa misse, Mr X, som har bosatt sig hos oss.
Han börjar bli hemtam nu, äter som en häst, och han är inte mager längre.
Så kelig, så go!
Han kom in med en halv mus igår, o visade att han gör skäl för maten.
Nu känner han sig hemma här!
-----------------------------------
Vi har tyckt det har varit lite knepigt, han har helt plötsligt kommit och varit våt på ryggen. Inne.
Man blir inte våt på ryggen inne, bara så.
Trodde en stund att han försökte dricka vatten ur holken, men då borde han inte bli blöt på ryggen, just.
Häromdan löstes det mysteriet av sig själv.....
Det var sent, efter midnatt, och jag skulle "kast ut katta" o gå o lägga mig.
Ingen katt!
Inte på bänken där skålarna står, Inte i soffan, inte i barnrummet, inte i min säng......
Var ÄR han?
För ut ska han på natten.
Jag vill inte bli väckt av en nödig kisse när jag väl somnat.
Då blir jag klarvaken så länge efteråt.
Tände lampan på toa, skulle ju ändå dit sen, bara jag hittat honom.
Och hoppade högt!
Handfatet var fullt av nåt mörkt!
Fullt av Mr X!
DÄR låg han!!!
Och blev våt på ryggen, ibland, givetvis.
Handfatet är ju ofta fuktigt.
Han sov så gott.....

Berättade för dottern om detta stolleställe att ligga på när hon kom hit på kvällen.
Vi skrattade förståss, det är ju lite udda, jag har aldrig hittat en katt där förr.
Sen skulle dottern till toan o hämta en salvtub.
"Å Herre Jösses!!!!!
Skrek hon o började gapskratta.
Gissa vem som låg i handfatet!
Döpa om honom till toakatten eller nåt, kanske?
Vår gullekatt.

3 kommentarer:

bc owner sa...

Kattan som jag har nu har jag också hittat i handfatet. Blev väldigt paff första gången då jag inte haft nån som legat där tidigare.
Hon vill också gärna dricka från rinnande kranar så varje gång som jag går på dass kommer hon sättande. Hon har lärt sig att när matte sitter på toa kan man få dricka ur kranen i handfatet.

Bobbo sa...

Ni får döpa om honom till IFÖ?

Bobbo sa...

Ni får döpa om honom till IFÖ?