tisdag 27 oktober 2009

Snacka om "onykter"!

Idag har jag haft PROBLEM!
Kände redan igår kväll, måndag, att det skulle bli värk igen. Har väl mått för bra i ett antal dagar. Vänster lårbenshals, jag vet precis var den sitter! Där har jag med bildspråk en liten spik inhamrad just nu. Sov illa på natten och när gubben var inne o tjatade för 3:e gången, så tog jag mig ur sängen. (Jag hade beställt tjat, hade tider att passa.)
Tog ett par prövande steg för att se om benet bar. Jo då, jag kunde gå.
Men...... efter två steg så sneddade jag in mot väggen, två steg till och ett in mot väggen.
Ropade ut till köket H..... Dj...... jag har ingen balans! Han kom för att se hur det gick, jag gjorde som en berusad, spände blicken i dörrhålet, DÄR var det! Jag ser det ju!
Raglade! ut ur rummet.
På med kläder, in med frukosten i maggen och så, vågar jag köra bil?
Bestämde mig för att det var dumt, så maken slängde ner mig till vårdcentralen. Jag ska börja viktkurs, och skulle även ta blodprov. När jag hade pratat om vikten med ledaren så anmälde jag mig i luckan.
I förbifarten så sa jag "Du jag har tappat min balans idag, har svårt att gå rakt o hamnar i väggarna då o då. Ska jag strunta i det ett par dar eller ska jag bli orolig?" Svaret kom snabbt o koncist. "Du går ut och sätter sig i väntrummet NU så ska jag höra lite bara"
Jag hann knappt sätta mig innan jag kom in akut och fick svara på 1000 frågor.
"För att utesluta fel på hjärta o hjärna" sa hon, systern. Hjälp!
Svarade så gott jag kunde.
Antagligen har kristallerna man har i balanssinnet löpt amok, och är det "bara" det, så släpper det rätt fort. Det kände jag igen, den yngsta har haft såna besvär för några år sen.
Medicin? Man ska sitta på sängen och "ramla" ner snabbt i den åt sidan. 3 x varje sida, så skakas de rätt igen. Har provat en gång idag, och ska göra det igen ikväll.
Blev körd o handlade sen på em och körd till min skrivkurs på kvällen.
Nu har det redan lättat, det gungar bara ibland. Det snurrar inte, utan gungar.
En sjömansdotter på landbacken brukar snurra till det hela då o då, men inte gunga fram.
Idag var tydligen en sån dag! Så det kan bli!

2 kommentarer:

Labsan sa...

Nämen jisses så obehagligt detta låter!
Hoppas verkligen det släpper helt och att du "fick den rätta medusinen" nu.
(Ramla i sängen åt sidorna...Hihi! Låter onekligen som en rätt rolig medusin!)

Sa jag förresten att jag beundrar dej som orkar med allt fastän du har så mycket värk och jobbigt?
Skrivarkurs, handlar och far runt i skogarna med hundar och svampkorgar....
Var rädd om dej bara!
Kram från Labsan

bc owner sa...

Ja du, vem sjutton behöver starkdryck när man får såna där underliga 'fyllesymptom' ändå??

Har ju själv problem med det.
Har varit på ö-n-h och blivit utsatt för en massa tester. Det var nog enda gången som jag inte hade yrsel och 'snesteg'. =S

Hoppas du är bättre nu.
Kram