onsdag 8 juli 2009

Vattnaren blev vattnad......

Äntligen svalare! Fick ett sms igår från grannen, att min blivande granhäck, som de hjälpt mig plantera, var MYCKET törstig. Så vi åkte upp med en massa slang och började vattna. Då kom dagens , veckans, månadens första regn! Gubben o barn gick in under tak, men här skulle vattnas! Regn eller ej. Åskan mullrade längre bort, jag tänkte mycket på åsknedslaget i berget veckan innan...... Men mullret stannade på håll. Regnet ökade, och ökade. "Det är bra att det äntligen regnar" Höneskinnet på armarna blev gigantiskt när allt detta kalla vatten rann över mig. "Det är bara ett tiotal plantor kvar" Hade linne o shorts. Regnet rann på ryggen, under bh, in i shorts o en flod av kallt vatten rann rakt ner i skinkeklyven. DET VAR KALLT! "Strax klar" När jag vattnat klart så var skuren givetvis över, och jag gick en barfotapromenad hem på den fortfarande varma asfalten. Man o torra barn tog bilen tillbaks.... Väl hemma, efter en kopp te, och klädd i torra varma kläder, så var det rätt gött att leva igen. Och nu ska väl plantorna leva ett tag till. De fick ju 6 mm idag också, av högre makter än mig.

Inga kommentarer: