fredag 24 juli 2009

Aldrig nöjd.....

Det är lustigt att man aldrig är nöjd...
Jo, jag brukar vara ganska nöjd, och njuter av dagen. Vissa dar är svåra och fyllda av värk, så jag uppskattar verkligen de bra dagarna. Har lärt mig att uppskatta nuet, i morgon kanske jag knappt kan röra mig....
Nu har jag haft barn intensivt i huset. Flera veckor i sträck, bara "bytt barn" ibland.
Full rulle, ibland har jag verkligen längtat efter att få vara ifred, själv, en stund.
Nu är jag ledig, det skulle vara i två dar och blev fem.
Och det är så tomt! Tyst. Till och med lite trist.
Aldrig är man nöjd!
Borde vikit tvätt och samlat ihop räkningarna inför löningsdagen. Men....
Jag har nog läst ut två böcker istället, plus rastat hundar, åkt till affären o lagat mat dessemellan.
Jag lagade mat till ett regemente, så nu vet jag vad vi ska äta i helgen.
Rester, rester och rester.
Vi var ju bara tre som skulle ha......
Men gott blev det. Jag var hemma hos en familj och fick insperation häromdan.
Jag har aldrig vågat prova Turkisk yoghurt, men där bjöds på en sås av turkisk och vanlig yoghurt blandat med salladskrydda. Iskall sås till salladen, det var väldigt gott. Så det blev det idag. Plus några dagar till skulle jag tro, i alla fall för mig, maken tycker inte om syrliga produkter speciellt mycket.
Men det ska nog gå ner, sallad är gott, och jag ska ta tag i vikten igen och börja skärpa mig med maten. OCH motionen. OCH sjukgymnastiken.
Har haft ett sommaruppehåll, koncentrerade mig på jobbet, orkade inte vara "duktig", men nu är det dags igen.
Jag gick ner ca 8 kg i våras, men vill gå ner MINST 10 kg till.
Började bra nu ikväll,med en liten promenad med hunden. Liten promenad är bättre än ingen.
Skriver jag det här, så kanske jag kommer igång bättre, också.
Sjukgympan behövs, så fort jag slutade träna knäna, så började de värka och krångla i trappor igen..... Jag ska se om det finns tider nästa vecka, i lokalen, så att jag kommer igång.
Nu är det dags för en favoritdeckare; Rebus.
Jag bara älskar den skotska dialekten, och Rebus hårdföra stil.......
Rebus och Montalbano..... Det är deckare för mig. Ljuvligt språk och härliga kriminalare!

2 kommentarer:

bc owner sa...

Turkisk och Grekisk yoghurt finns i regel alltid i min kyl.

Prova att blanda yoghurten med hallonsylt. Supergott till pannkakor och våfflor.

Använder även yoghurten istället för grädde i många såser och grytor.

Mvh Jenny

bonnmoran sa...

Det var inte dumt, att ha den i gryta o sås. Men jag behöver ju göra sånt laktosfritt åxå, o laktosfri turkisk yoghurt tror jag inte finns. Eller?