lördag 11 juli 2009

Svamp! Redan!

Drog med dottern, 3 hundar och barn till skogs idag på förmiddan.

Det regnade hela tiden, men vi var välklädda. Kameran var hemma.

Jag hade hört att det finns kantareller, och jag har ett ställe, där de finns tidigt.

Sen är det ju många som drar omkring i skogen, men vi var först denna gång.

Det blev lite kantareller och en björksopp, trots hundarnas rusningar runt oss.

Nu när bloggandet är klart så ska den rensas o stekas.



Vi plockade även lite blåbär, det var i våtaste laget för den sysslan,

men vattnet rann av bra i spånkorgarna. Själv trädde jag mina på strån.

Det blev kanske ½ dl. De ska intagas med lite socker o några droppar grädde ikväll....
I lugn och ro, när alla andra sover, så jag kan NJUTA!



Ikväll åkte vi ner mot havet och tittade till några får vi lånar ut.

Det var härligt där nu på kvällen, med uppehåll och allting.

Det har ju regnat rejält denna veckan, jag bad om vatten och fick det.

Vi har fått 70 mm sen i måndags. Nu räcker det ett bra tag!



Det var gott om Åkervinda utanför hagen. Den har väldigt vackra klockor.




Lite längre ner mot sjön så luktade det underbart!

Bohusläns bästa blomma!

Kaprifolen.......


Nattens doftdrotting!






Jag bara älskar den!

Jag kan inte ta in den längre på grund av min astma, men njuter av den ute.

Sniffar rejält om jag springer på den, så jag får mig en liten dos att lagra i själen.



Nu önskar jag mig lite uppehåll imorgon. Kan man få det tro?

Inga kommentarer: