söndag 12 juli 2009

Melodikrysset - ett måste

Klarade nästan melodikrisset idag. T.o.m sånt som Ungersk rapsodi och Svansjön!

Visserligen tack vare givna bokstäver, men ändå. Inte illa!

Fick hjärnsläpp på B B King, fast jag såg att det skulle bli just King!

Men tack vare den fantastiska mannen Enn Kock, som vet; eller googlar fram,

mer eller mindre ALLT om både gammalt o nytt, så fixade jag B B åxå.

Det är så roligt med krysset. Vi löste det tillsammans hemma när jag var liten, på lördagarna. Sen när jag flyttat hemifrån så spelade mamma in det,

och vi löste det tillsammans de helger jag var hemma.

Nu är det bara jag som gillar det, (fast mina ungar växt upp med det!)

Så jag spelar in det, eller hör det på webben, och löser det i lugn o ro nu för tiden.

Och kollar med Enn sedan.

Han skriver intressanta bloggar, när det är melodikryss så har han med både

historik och texter utgående från frågorna.

Annars kan man läsa både politik och vardag i hans liv.

Måtte man vara så allert vid 72!!!!! Men det vill nog till.....

Inga kommentarer: