söndag 1 november 2009

Ajwon funderar över nyttan med katter.....

Vad är det med den där katten? Bara för att vi tre hundar var inne, så sätter han sig i vasken! Fattar inte varför.

Hördu Troy, kom o kolla knäppkatten!

Ne-ej, jag tror inte att han heller fattar nåt.
Katter är konstiga!


Matte, kan du tala om vad detta går ut på? Jag vill ju leka, men han bara sitter där!

Kom igen nu, tråkmåns!
Hördu, jag PRATAR faktiskt med dig!
Han reagerar ju inte ens.....

Nu, äntligen! Kom ner nu då, hörru!
HÄR är jag!

Å så ska han tvätta sig! Varför det? Han har ju redan vita tassar. Varför ser han mig inte alls? Ingen vidare kompis att ha i huset.

NEJ! Där är jag ju inte! Är du trög, eller? Titta ner!

Måste vi verkligen ha den trögbollen i huset matte? Skaffa nån som vill leka istället!
Han bryr sig ju inte, bara struntar i mig!

Jag har faktiskt LITE svårt att fatta nyttan med honom.
Äter gör han, får MYCKET mer mat än mig.
Sen får han gå ut på natten, utan att jag får följa med.
Han fräser åt mig, eller struntar i mig.
Ligger i husses knä o i mattes säng på kvällen.
Sicken typ!
Himla orättvist alltihop!

2 kommentarer:

bc owner sa...

Katter är lite egna emellanåt.=)

Här försöker Embla få fart på Fis-Lisa ibland. Det har inte funkat än.

J den äldre sa...

Stackars Ajwon ;)