söndag 1 november 2009

Vem har tagit över äldsta dotterns hem?

Jo, det har en liten mörkgrå sötnos. Efter att förgäves sökt efter sin "gamla" katt som försvann nu i höst, ( han var bara tre år) så har de skaffat en ny nu.

En liten kille "Messi". Så mörk, tjusig och charmig.

En blandning av Brittisk korthår o Maine Coon, det är vad han är.

Han jamar ju nästan inte! Han kvittrar mest! Så näpet det lät.
Jag googlade om Maine Coon och lärde mig en del. Nu blir det väl inte helt så, 50 % av den har han ju i sig. Men rasen blir ca 6-8 kg, kvittrar, har "snöskor" =breda tassar, ibland mer klor än vad en katt normalt har.

Sägnen säger att det är en korsning mellan tvättbjörn o katt för flera 100 år sen i nordöstra Amerika. Det är bistert där så rasen är stor, tung och har en stooor svana att värma kroppen med på vintern.

Han är ju redan bred över tassarna, lilleman.

Full rulle mellan leksakerna!

Rysligt söt o full i bus. Hade ett styvt jobb att attackera alla tio fötter som viftade på tårna under bordet när vi fikade......

Så då är det ju självklart att man slocknar en stund sen!

Ska bli intressant att se hur stor han blir.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Åååååååååååå!!!! Så söt!!!!
Jag har 5 små katt-flickor som ska ut på annons nu.
Jag är såååå in i bänken trött på att ha kattungar i klasar på mina jeans när jag beträder "katt-rummet"....ARGGGGH!!

Skrik till om du vet någon som vill ha små monster...Ne då. Dom e jätte-goa!!! Lovar! Fråga Bc Ownern!!

Egentligen ville jag bara tala om att jag har ny adress till min blogg....igen! Haha!

Välkommen in dit om du vill!
(http://enterdelete.blogspot.com/)

Kram från Jenny ..som jag ju faktiskt heter...(;

(fd Flisan/Labsan...whatever...)

(Tack för artikeln om den stackars tjejen som bara kunde gå baklänges, förresten!

Läste om henne inne på nätet, men det var visst inte precis det vaccinet hon tagit, och dessutom hade hon väl någon bakomliggande sjukdom?

Hehe....men vem har inte det?
Har precis fått ett nytt läkar- utlåtande som ska skickas till FK och det stod såååå många fina ord på latin!
Hmmmmm...tänk va mycket man har va? Hihi.....)

bc owner sa...

Nu blev det lite avundsjukt här. Inte från min sida utan lillebrors.=)
Fast egentligen vill han ha en renrasig Main Coon. Han fastnade första gången han såg en.

Väldigt söt var den iaf.=)

Kram Jenny

Eva sa...

Vår Twayzee är en renrasig maine Coon med stamtavla och allt. Mycket trevlig och social katt. Kvittar istället för att jama. Vill alltid äta.
När hon dricker vatten så skedar hon upp det ur vattenskålen med tassen och slickar på den. Det är typiskt Maine cooner.