måndag 16 november 2009

Fantastiska julkort!

Min mamma hade en bästa vän, som gör underbara julkort. Mamma är borta sen ett par år, men kortmakerskan finns kvar. Jag hälsar på henne ibland, en härlig människa, 83 år ung.
När mamma tröttnade på julkorten o tänkte kasta dem, så var jag framme o sa att jag tar dem gärna. Sånt kastar man bara inte!


Vill bara visa min lilla samling här

---------------

Man får starta i tid och torka mossor och lavar på sommaren till det här kortet.
Så enkel o så fin!
En enkel till.

Hon har en gammal blompress, på hennes skoltid skulle man göra sig ett herbarium i en viss klass.

Pressade ormbunkar till blad.

Mossa, lav o eterneller.

Lite papper av olika sort.

Färgad o tovad ull.

Ormbunke blir fina granar!

Eller grangrenar.

En tändsticksask som julkort, kanske?

Tändstickor går ju alltid åt.

Tovat plus bomull.

Bomull blir väldigt fin snö.

Enkelt o raffinerat.

En liten ängel på ett kort.


Ifjol blev det ett digitalt foto som förvandlades till ett julkort.
Hon ser inte så bra längre, men fantasi har hon och det hoppas jag hon får ha med sig resten av sitt liv!



Sugen på att göra hemgjorda i år? Det är bara några veckor kvar till såna sysslor, så då gäller det att starta NU!

Jag gör nog som vanligt. Tänker: Nästa år; DÅ........

Inga kommentarer: