söndag 22 november 2009

Det lackar mot jul.......

Söndag kväll, IGEN!
Barnen är återlämnade, lugnet har lagt sig över huset.
Det har varit en blöt men bra helg, tack o lov uppehåll på lördan, så att man står ut med det våta! Vi var på Röda Korsets julmarknad i lördags.
Idag satt vi inne o grejade. Resultatet blev några inslagna julklappar o lite julkort o julklappsettiketter. De blev bra, och barna tycker det är väldigt roligt.
Melodikrysset tog jag helt idag, utan internet!
Ett ord gissade jag, kollade med Enn kokk efteråt, o jag hade rätt.
Känns bra att lyckas med det nån gång.
Jag har tagit fram material till babyhaklappar.
Ska bara ha lite vliselin, så drar jag igång med det. Gör små dregellappar, till de närmaste småbarnen ibland, det var ett tag sen nu, men det är roligt.
Nu måste jag fundera ut vad vi ska äta i morgon, borde göra matsedel,
det fungerar bra bara man får den gjord..... Men den ska göras åxå.
Har börjat i viktgrupp. Väger det jag äter o försöker hålla mig under 1500 cal om dan.
Borde vara 1300, men jag är inte nån fanatiker, det har jag lovat mig!
Lyckas ibland, o har minskat dryga kilot denna veckan som gått. Det känns väldigt bra.
Nej nu ska jag göra ett djupdyk i frysen o se om jag kan tänka ut nåt gott i matväg till i morgon!
Sen blir det att "kasta krôppen till lôppera" som svärfar sa!
Gonatt!

Inga kommentarer: