måndag 7 december 2009

Utflykt

Jag hade en ryslig värk inatt. Var lite för kaxig, tog ingen tablett när jag la mig. Dumt, sov ganska bra mellan 1.30 o 4.30, sen slösov jag med mycket värk till ca 9.30. Det släppte hyfsat på dagen, o nu ikväll kan jag ta armen över huvudhöjd igen. Det satt i axeln denna gång, o slog ut hela armen.
Vi hade redan igår gjort upp en liten plan för idag, så när jag väl fått på mig kläder o i mig frukost så drog vi till Orust. Levererade lite gods till en kund på en gård på ön. När vi stod i färjekön i Svanesund, så kom solen!!!! Jag fick fram kameran fort, givetvis.
När kommer färjan då? Minuterna känns långa så fort man står i kö!

Så gott att se havet! Saknar det mycket! Tog lite bilder rakt mot solen, de blev riktigt bra.










Med ryggen mot solen så blev det ljusare......

När vi lämnat ut grejerna till gårdsägaren o sett oss om i deras fårstall, och beundrat deras Suffolkfår, så åkte vi vidare. Sån här utsikt är det på vägen från gården till stora vägen. Det hade börjat dugga. Ändå så vackert!

Sen så började det regna, och det fortsatte hela vägen hem.....
Vi stannade lite på Göksäter, hittade ett ljuvligt fårtyg där.
Sedan stopp i Rotviksbro o köpte lite mat på Rotan. Jag gillar Rotan, hade det varit närmare så hade jag handlat där ofta!
In på Swedol o köpte byxor till yngsta dottern, att ha hemma på gården. Hon är ju aldrig hemma när det är öppet, så vi fick det stora förtroendet.
Sen till Brandt o fick tid, jag har nåt krångel med belysningen på min älskade bil.
21 dec hade de tid med oss. Hoppas att jag inte fastnar i nån koll före dess!
Sicken dag, när vi väl kom hem så var det lagårdsdax för gubben o spisarbete för mig.
Himla bra, idag har vi bara ätit två gånger. Ska i säng nu, så att det förblir så!

Inga kommentarer: