tisdag 15 december 2009

En helg i julens tecken o så show!

Snart är det jul och Ajwon är tovig bakom öronen. Det kan hon ju inte va!
Hon har aldrig gillat att jag reder ut kluddar, men slappnar av riktigt bra när hon ligger ner. Vilken träsmak jag fick i en viss kroppsdel!
Men hon blev fin och det blev ca 1 påse ull åxå, sen, när jag borsta igenom hela henne.
Snart ska hon b - a - d - a - , hon är inte vit längre inunder magen, på det vita.
Men säg det inte till henne. Hon avskyr att bli våt!
(Om hon inte jagar Valle, då märker hon inte vattenpölarna ute alls.)
Men jag ska inte klaga, nu när hon börjar bli stor, så är hon riktigt lugn,
både när hon borstas o badar. Som tur är, jag med mina svaga händer!

Håller henne med benen, man får inte vara dum!
--------------------
Hade huset fullt av goa ungar och de gjorde sig var sin "julblomma" att ta med hem.
En......
Två....
Tre!


---------------------
På söndan så tänkte vi ta en tur till Överby innan barna skulle hem.
Jag har ju en sån där lyxig Ebensprächer i bilen, (tack, Försäkringskassan!).
Trycker på en nyckel inne, o bilen värmer sig o tinar upp rutorna, utan att jag ens går ut.
Men denna gång på bekostnad av batteriet! Det dog!
Så vi fick en trögstart, fick stå och vänta tills den käre fixarmaken hade hämtat traktorns startkablar, o så fick vi igång bilen till slut o kom iväg. Väldigt bra ibland att ha en "skrotbil" att tjyva ström av!

Vi köpte lite julgrejer, stoppade på MAX o testade deras hamburgare, goda, och sen åkte vi till stan med barnen. Efter det, hem en timme, ca, och pausade.
Vi har nämnligen redan fått en julklapp! Var sin biljett till Caroline af Ugglas! Gillar henne SÅ mycket!
Hon var på Östraboteatern i Uddevalla i söndags, luciadagen, vår bröllopsdag dessutom.
Så det blev en fin avslutning på den dan.
Efteråt sålde hon skivor, och skrev autografer på dem.
Vi köpte den ena, hennes senaste. den andra när hon sjunger Janis Joplin på svenska,
den har vi redan......
Jag sa som det var till henne, att hon är fantastisk. Fick en kram tillbaks!
Hon kramade om de flesta som hon skrev autograf till, var vaccinerad, så det gick bra, sa hon. Nu har jag lyssnat igenom den senaste skivan ett par gånger. Den blir ju inte sämre av att man har hört de flesta låtarna och sett hennes nervösa energi på riktigt. Tycker mycket om skivan, även om det är en hel del hjärtesorg i texterna.

Väl värd att lyssna på!

1 kommentar:

Jenny sa...

Jag har ett par stycken här som också har ett par tovor bakom öronen....kan jag komma med dom??
Hahaha....skoja bara.
Dom har också kvar både "jula-badet" och allmän "tillhyfsning" kvar innan julhelgen.
Men Dottern ska ju komma till helgen och hennes rygg är bättre på att ligga "tvär-bockad" över hundar i duschen...(;

Caroline verkar vara en människa med "hjärtat på rätta stället"...verkligen!
Skojigt att Ni fick träffa henne på riktigt!
Kram, Jenny