söndag 27 december 2009

Ajwon bloggar. Om snö o badkar......

Ja, igår, på lördan, då kom lill-matte och tog med mig på stor skogspromenad. Matte stannade hemma, hon klarar inte att pulsa i ½ m hög blötsnö, sa hon. Tråkmånsen!
Det var en härlig sväng i skogen, jag jagade efter Valle allt jag kunde, och han sprang undan, som vanligt. Men på slutet blev det så jobbigt att springa. Fattade inte varför!

Lillmatte ropade ut matte med kameran, och de SKRATTADE åt mig!

Jag hade lite problem med balansen, höll på att ramla åt sidan när jag gick i det uppskottade gången i trägårn. Knepigt.

Så här blev mina framben. Det vita på marken hade "bollat till sig" på benen. Hårda o tunga bollar var det.


Bakbenen var inte bättre. Matte tyckte mest att de bollarna där påminde om en sjuk bagge vi haft, med megainfektion i pungen! Dumma matte, jag har väl inte pung!
Lillmatte försökte plocka bort bollarna, men de satt hårt fast.
Så hon bar in mig i det där eländiga BADKARET!!!
Sen spolade matte mig både fram o bak. JAG GILLAR INTE ATT BLI VÅT!!!!!

NÄR ska de lära sig det? Men det var bara att stå där tills allt var klart.
Bollarna ramlade av till slut o blev kvar i badkaret. Alltid nåt!

JAG VILL INTE VARA HÄR!
När matte var klar så fick jag ligga länge o torka på en filt innan jag fick komma in. Bara för lite bollar på benen!
Lillmatte sa nåt spydigt om fördelen med korthåriga hundar. Fattar hon inte att lång päls är snyggt!? Man kan ju inte kalla Valle o Troy för vackra precis. Men JAG är vacker i min långa päls!
Det är ju DET som är huvudsaken!

3 kommentarer:

Anneli sa...

Håller med om det är väldigt bekvämt med korthårshundar i det här vädret. *ler*
Fast det blir en del täcken istället då...

Lillmatten sa...

Lilla ajwon, jag var inte spydig jag bara sa sanningen......

bc owner sa...

Stackars Ajwon.
Inte lätt med så mycket päls men jag får faktiskt hålla med om att korthåriga hundar är bättre (åtminstånde när det finns snö på backen).
Jag ska ta en kik i mina gömmor och se om jag inte har en lösning till dig för att slippa badkaret när det är snö på backen.