tisdag 8 december 2009

Frestelser, läbbigt, o en stilla stund.

Hittade en av mina storfavvisar på onödigt-att-stoppa-i-mun-på-jul-saker i Rotviksbro igår. Struvor!!!! Så gott!!!! Jag äter inte mycket kakor just, men struvor, det äter jag, mycke o gärna! Köpte 2 paket o tog det ena under stor njutning idag, med en kopp te.
..............................

Jag har suttit med adresser till mina kunder idag, o fått ordning på årets reklamutskick. Hade ett ettikettprogram, med allt i, fyllde på årets nya kunder o tog bort såna som lagt av med fårskötsel. Lyckades klicka bort allt, ca 130 adresser + mina privata - ca ett 80-tal i våras!!! Över 200 adresser!!!!! Grina nästan, faktiskt!!!!
Nu har jag lagt in en massa i Exell idag, skrivit ut o ska klippa ut o klistra fast dem på kuverten. MÅSTE försöka fatta hur man gör ettiketter av en adresslista...... Nästa år nån gång.......

Detta bestyr tog nästan hela dan i anspråk, Hoppade över mat till o med! Så dessa struvor var ljuvligt goda frampå middan. Har en paket kvar, till nån annan dag, mums!


Jag var uppe o gick o greja lite med annat ibland, stelnar ju till av att sitta på rompen hela dan. Skulle stryka fliselin på tygmotiv jag klippt ut. Det ska bli haklappar a la mig.
Startade glatt med det........ Då var det dubbelklistrande, så det kokade SÅ FINT in i strykjärnet!!!! Varför skrev jag inte en lapp på det när jag köpte det tro? För det har legat ett bra tag, o då minns man väl inte sånt? Ja, järnet fick stå o kallna, så det blev skrivbordet igen..... Sen lossnade den fint, faktiskt, plasten, med en vass kniv. Skönt!
När jag väl kom till skott o började med maten framåt kvällen, så satte jag en favoritugnsform på en avstängd platta medans jag fixade med det andra. Den skulle stekt potatis hamna i när den var klar. Plötsligt SMÄLLER det, så jag får hjärtat i halsgropen!
Jag hade TÄNKT stänga plattan, men inte gjort det. Den stod på 4! (av 6)
Bottnen på min kära form hade lösgjort sig från kanterna. Så den sprack i tre delar, två med kanter o en med bottnen. Det tog en stund att få ner hjärtat i magen igen, om man säger så......
...............................
Här är makens fynd i Göksätersbutiken. Den är riktigt läskig, Svansen känns som en för hård daggmask Råttan är gjord av nån sorts gummiplast, som nästan är klibbig, och stoppad med små, små kulor. När man tar i den så känns den nästan levande. Den har han på köksbordet, ifall nån kommer in o tar upp den.....
Man har så kul som man gör sig.
Det var faktiskt kul när yngsta dottern tog i den, o släppte den snabbt med ett äckelljud. Tihi!
Jag är alllt likadan som maken, ibland, med humorn, snacka om prägling på varann efter så många år....


..................................
När klockan närmade sig midnatt tände jag mitt datumljus, och satte jag mig här vid min blogg. Ljuset har några dar tillgodo nu, har missat att elda på det, men jag ska snart släcka o lägga mig.
Jag tänder ett ljus, njuter av natten, och tänker på min bloggkollega som miste sin mamma idag. Det är alltid tufft när man har en bra relation, och säkert lite extra svårt så här strax före jul. Min mamma dog i januari, den första julen var inte rolig, fastän jag hade nästan ett år dit att vänja mig......
Så jag tänker på dig och försöker skicka lite styrka till dig med mina tankar.


......................

Jag har inte ätit nåt alls sen middagen vid 19-tiden. Det känns så skönt, jag fixade det idag med!
Vågen går sakta, sakta neråt, hoppas det blir många sådana dar till! Har sju kilo kvar till makens vikt, det är ett delmål!

I morgon är en annan dag, och den har redan börjat, ser jag på klockan.
Så nu avslutar jag min sittande dag med att resa på mig för att lägga mig ner!
"Nu e de natten" som de sa i Ronja.......

3 kommentarer:

bc owner sa...

Vissa dagar skulle man inte gå ur sängen.;-)

Har själv lyckats radera en lång adress & tele lista på datorn så jag vet hur frustrerad man blir.

Struvor är inte fel. Funderar på att beställa lite klenätter från bageriet.
Gillar inte hur det luktar när de tillverkas men Oh så goda de är. Onyttigt, visst, men desto godare.=)

Nu ska jag göra som doktorn beordrat mig, ligga still i sängen. Har varit ute och gosat med flickorna och smygvallat lite. Bamse fick ta ut dem ur stallet, Kätan fick driva lite och sen fick flickorna gå och beta medans jag gjorde iordning i fårhuset. När jag var klar med foder, vatten och njutande av att se flickorna på gärdet fick gamle Bamse hämta in dem igen.
Tänk så glad han är nu när han fått hjälpa till.
Det behövs inte mycket för att muntra upp en BC.=)

Kram Jenny
ps. ryser när jag tittar på din makes fynd. *bläk*

Eva/Peaches74 sa...

He he, en sådan där Råtta har dottern i sitt fönster, en vit läskig kramgo sak.
Den bor här pga morfar som skojade till det när vi tältade förra sommaren. Där i sovsäcken låg den och såg riktig ut. Fy det var en hemsk upplevelse!
Som han ska få tillbaks för någongång....

Jenny sa...

*Kramar om och tackar för omtanken*

Mmmmm...såg gott ut, förresten!
Livsfarligt att börja äta av såna där ju...kan ju inte sluta..Hihi!

Kram, Jenny