lördag 20 februari 2010

Sicket väder! + lite till......

Tog med Ajwon o barna ut i stormen en stund idag, ville se hur det egentligen var på utsidan.
Huvaligen! Som det snöade och som det drev!
Så kallt!
Många fryser säkert i strömlösa hus nu. Vi har ju grävda ledningar, så vi har ju ialla fall ström. Jag eldar ju i spisen åxå, så inne är det gott. Det var lätt att gå till boden, där hade blåsten bättrat på den skottade vägen. Snygg snöfana. att gå på gången ur trädgården var besvärligare. Så mycket snö!!!!
Att detta är backen ner till vägen, DET kan man ju inte tro! På högersidan var det till midjan mitt på dagen. Nu ikväll så gick snön maken till axeln! Det blir nåt att skotta bort imorgon. Jobbigt även för traktorn. Det var många år sen det var så här.

-------------------------------------------
Här är Ajwons senaste favorit. Grisen!
Yngsta dottern hade med den hit en kväll, och den är väldigt populär.


När lillkillen är här så sitter vi på golvet och kastar. Många gånger. Det gillar Ajwon. Så fort hon ser lilleman nu så slänger hon Grisen! framför mina fötter.

Så en liten kattrapport. Det small till i mitt sy/pysselrum. Där står alla icke-blommande orkideer, lite svalare än andra rum. Jag har köpt några hyllor o ställt orkideerna i dem. Nu fick jag plantera om denna stackare, för katten leker! Han har tidigare ätit på en halmslöjdsstjärna, rivit ner en tomte och dratt ner ett halsband på golvet därinne o svept runt med. Ibland undrar jag hur gammal han är.......

Just nu är han utestängd i tvättstugan, för han har rivit ner grejor igen, o jag vill inte att han slamrar så när de andra sover. Ikväll tar det faktiskt emot att slänga ut honom, men han har varit inne sen 7 i morse och nu är det midnatt! Så han behöver ju faktiskt ut, kattrackan.

1 kommentar:

bc owner sa...

Nu är det verkligen snö överallt och mycket av det.

DET RÄCKER NU!!! Vill inte ha mer men tyvärr ska det tydligen komma mer i veckan.
Usch!!!