fredag 12 februari 2010

K-f!

Vår lille söte katt, ibland kallad k-f, gissa vad det står för!
Vad han kan! Så duktig!
Jag bäddade spjälsäng första gången lillkillen skulle vara här, sen kom jag på att han trivdes bättre att sova i barnvagnen, även på natten.
Lyfte upp madrass o lakan i översta våningssängen, så det skulle ligga ifred tills jag tog bort det.
Det var ju rena lakan i, o katten är ju lite överallt.
Då hoppade han upp i översängen, kröp in i madrassen o bäddade in sig i lakanen.
Sen åkte han ut.
Jag tog hand om sängkläderna, tvättade dem o la bort dem.
La in madrassen i sin plastpåse igen, jag har tänkt att sy ett överdrag till den, men har inte fått tummen ur.
Var hittade barnen katten sen??????
Inne i påsen!!!!!
Sansade mig i min renodlade ilska, o fick ett par kort först.
Det såg ju i ärlighetens namn lite kul ut på samma gång.
Visst är han otrolig, den lille..........

SEN ÅKTE K-F UT!!!!!!!!


-----------------------



Sen några dar efter det, så hördes en duns ifrån vardagsrummet. Jag hade en gång en ljusstake, En Toarpskrona, som jag fått av mina föräldrar, när barnen var små, efter att ha bearbetat föräldrarna ett tag att en sån hade varit VÄLDIGT roligt att ha, även om den var dyr.
Den stod här i de år vi bott här, sen 1982 ungefär.......
Har juldekoration o påskdekoration till den.
Vad jag nu ska ha dem till.......
Det STOD där, på stereon.......
Nu har han sovit sig igenom ett halvt år, nu börjar han piggna till, k-f, o hittar på mycket.
Ett brak hördes från rummet, k-f hade hoppat upp på stereon, halkat på duken o tagit ljusstaken med sig ner på golvet.

Nu blev jag inte bara arg, nu blev jag ledsen.
De sorgliga resterna ligger här på brickan, jag har inte klarat att slänga dem än.
Men det är ju inget att ha längre, armar av o flaggfästen sönder.....
K-f hade tur som bara åkte ut!
Så här lugn o snäll är han INTE längre!
Verkar som han sovit klart!

Eländiga katt!!!!!!!!!

2 kommentarer:

bc owner sa...

Ja, nu börjar det bli tradigt med katterna inne.
De vägrar gå ut. Fler och fler saker åker i backen. Deras hyss blir mer avancerade och vågade.

Vill ha VÅR!!! Vill kunna hiva ut katterna så att de stannar ute en stund. Nu tar det ungefär två minuter innan de håller på att forcera dörren i sin hysteri att få komma in igen.

J den yngre sa...

Visst e det härligt med katt ....