fredag 12 februari 2010

Lååångpromenad!

Detta har ca en vecka på nacken.....
--------------------------------

Det har snöat igen, rådjuret har fått mer mat, och jag har precis sopat bort 3-4 cm snö från bilen. Det har ju snöat mera, igen........

Lillkillen var här, så vi tog en promenad runt dalen. Jag funderade på om jag skulle palla, det var ett tag sen jag gick så långt (5 km), men vi gav oss iväg. Ajwon åxå, givetvis.
Ca ½ km avklarad.......

Tänk den som finge ligga ute i frosten, djupt nerbäddad i täcken och bli körd runt, på en långpromenad! Ibland blir jag så avundsjuk på småfolket! Speciellt när jag själv kör barnvagnen i snömodden!
Här har vi gått halvvägs, ungefär och jag stannar o låter hjärtat landa i bröstet igen, efter att ha varit väl nära strupen.

Jodå, vi kom runt. Nu är det ju tyvärr så, att, fast jag bor nära vägen så bor jag en bit ifrån. Sist på turen, när man är BARA SÅ TRÖTT, så är det backen hem kvar.
Ajwon undrar vad jag gör därnere, varför jag inte kommer?
Lätt för henne att komma hem, pigg hund med 4 fötter. Själv är jag ju trött kvinna med bara två ben + en barnvagn!
Skulle satt henne framför vagnen, kanske.........

Men hem kom vi! Och det kändes ljuvligt att klara av den långa promenaden!




-------------------------------

2 dagar efter det så var barnbarnet här, och dottern och jag gick samma runda igen.
1 mil på 3 dar! Inte illa!, Snudd på rekord!
Men denna gången slapp jag ju dra vagnen runt.
Nu var det fyra hundar med. De hade gärna gått längre......

Det syns inte, men gammeltaxen Dick (13 år) ligger på en matta på gallret under vagnen. Mycket smart, så får även han, som kan vägra gå ut o gå, i alla fall frisk luft!
Lilla fröken sov åxå gott, djupt nerbäddad.
Så bra de har det, småfolket!

Inga kommentarer: