söndag 7 februari 2010

Apport!

Ajwon blir så glad när lillkillen kommer.
Inte för att han kommer, han är för liten för att vara intressant.
Men......
När han kommer sitter matte mycket på golvet med honom i famnen o kastar leksaker.
Länge.
Han gillar när det rör sig o skramlar.
Det tycker Ajwon åxå om.
Hon hämtar grejerna så gärna.
Försökte ta kort på henne när hon svassade tillbaks till oss.
Kameran tänker en stund, innan den "skjuter", så hon hann tillbaks för tidigt.
Det blev en hel del verkligen närbilder som jag kasserade.
Denna gick ju att visa, men blev absolut inte bra!
Sen lärde jag mig att ta kortet precis när hon tog upp grejen.
Då löste kameran ut på hennes väg tillbaks till oss.
Bättre!

Äntligen rätt läge! Min fina gumma!

Sen hade vi dragkamp om tingesten, så fodret rök.
Nu har hon bara ett taskigt skal kvar.
Det struntar hon helt i, det ska jag kasta.
Så det är tur att hon fick en rosa gris av den yngsta.
Den är kul den!

1 kommentar:

J den yngre sa...

Lite kul med grisen, såg den och tänkte direkt på Ajwon !!