fredag 12 februari 2010

Kalas!

Så fyllde då barnbarnens pappa år.
Jag hade med mig ett gäng helgbarn in, så de gjorde ett gemensamt kort först.
Alla klippte o klistrade efter bästa förmåga.

De är ju ganska stora allihop, så visst kan de.
Sen skrev vi ut lite olika grattis-ar och klistrade inuti, ovanför hans namn
Jag tyckte det blev väldigt bra.
Min kära dotter, modern till de små barnen, är ju lite lurig av sig.
Förstår inte VEM hon brås på?!
Hon busade med sin kära karl o satte i ljus efter ålder.
Den blev rätt full, tårtan......
Vi var tre som tände så att de skulle brinna på samma gång.
Lite pilligt om man tog kanterna först, märkte jag......

Sen fick han göra som Stora Stygga Vargen;
blåst o flåsa o frusta en bra stund.
Men klarade det givetvis med bravur!

Efter en rejäl portion smörgåstårta o tårta o lite skumtomtar så rullade vi hemåt.
Både bokstavligt o bildlikt talat.
Tack för ett trevligt kalas!
Vänta bara till om 10 år; DÅ blir det knepigare att blåsa!!!!!

Inga kommentarer: