torsdag 7 januari 2010

Snön.

Jag var med mina helgbarn o barnbarnet ute i snön förra helgen, på lördag, tror jag. Då var det inte riktigt så kallt, så till o med jag tog mig ut i snön. Vi har en bergknalle som alla barn o dagbarn har kastat sig utför på stjärtlapp när det väl är snö. Den är liten o brant, med björkar här o där, så pulkor får inte förekomma. Barnbarnet hade lite problem med balansen först.....

Sen efter ett par teståk, så lyckades han sitta som man ska o komma ända ner med fötterna först.

Hundarna slet för att klara av att jaga varann i snön. Den börjar bli djup nu. Vi fick ca 20 cm i lördags......

Och mer under veckan som gått. Så nu har vi nog bortåt en halv meter snö, skulle jag tippa Äldsta dottern kom, o hon hade givetvis ännu mer snö än oss, fast hon bara bor 20 - 30 minuter bort. Strömavbrott hade hon haft med, det har vi sluppit hittills, tack o lov!
----------------------------

Min bil var därunder, fast det tog en stund att konstatera att det verkligen var så.....

Nyponen blir dekorativa under all snö.

Granarna blir så vackra, fast egentligen far de nog rätt illa av all snö. Först fastfrusen blötsnö, sen en massa lössnö uppepå.

Men visst är de tjusiga, som i en tecknad film!

Roligt att det blev vinter i år, men jag önskar några grader varmare och ingen blåst.
Finns det nån vädergud som lyssnar, så snälla, fixa det!

1 kommentar:

bc owner sa...

Det är otroligt vackert ute nu. En vit värld som gnistrar.=)

Har funderat på att leta reda på mina rumplappar för att ta några åk i backarna.
Efter att ha sett ditt busfrö till barnbarn åka så blev jag riktigt sugen.;-)

Kram Jenny