fredag 29 januari 2010

Lite mer vinter.............

Ja, som alla märker så håller vintern i sig....

Efter rådjurens usla angrepp på min Magnolia så hämtade maken lite ensilage till de små söta rådjuren o la uppåt skogen till. Kanske det kan smaka bättre än mina buskar i trädgården?
Snön ligger tung på träden, visst är det vackert.
Isen på berget brukar vara riktigt vit, när det är barmark, nu i det vita blev den gul. Ett av naturens mysterier.

En del nypon har undgått att bli uppätna av fåglarna.



-------------------------

Rådjuren ja. När jag väl gick runt huset så var det spår av dem lite överallt.
De lämnar tydliga spår, åxå!
Inte svårt att se vem som var där!

Men!!! Detta var inte kul!!! Även mina små Aronior har blivit toppade. De enda växter jag köpt, dem har de attans djuren toppat! Magnolian o Aroniorna. Så typiskt!!
Ät ensilage!!!

Eldar i vedspisen varje kväll. Det vi har på lager kommer att räcka, men inte mer. Nästa års vedhög har gått i ide. Detta ska kapas o klyvas till våren. När det nu kommer fram......
Jag gillar att hålla på med veden, bara den är kapad först.
Det gör däremot inte maken, men fixar han bara kapandet så klyver jag o kör in resten, för det mesta. Om jag har för mycket värk, så brukar det alltid finnas nån som kan mutas.
Visst är det härligt att veta att man har sysselsättning i år också!

Inga kommentarer: