lördag 23 januari 2010

Handboll o tombola..............

Mina två yngsta är handbollstokiga, om man säger så.....
De brukar sätta ihop en gissning på lagens mål mot varann o så spelar vi lite lätt på de siffrorna.
Det känns ju som att de vet lite om lagen, för varenda match, så var vi så nära!
Tror det var ett enda mål för mycket, hela tiden!
Men så är det, det är bara att svälja förtreten.

---------------
Så var jag då på Spara, ICA-affären i stan.
Där har en förening tombola, med lotter för en krona.
Jag tog fem stycken o barnet som var med fick också ta fem.
Jag har vunnit nån kak-ask ibland........
Nr 3333 blev det o det blev en hink!
Inte illa för en 1-kronas lott!
Himla kul!

Sen var det slutsiffra 75 på en lott o jag valde denna ask........

Barnet som var med fick slutsiffra 25 på en av sina lotter och vade dessa.



Så de tio kronorna gav en mycket bra utdelning!

Det var annat än handbollen det! Fniss!

Skoja bara tjejer, man måste ju prova för att vinna!

3 kommentarer:

bc owner sa...

Det är så man ska göra när man tar lotter.=D
Verkligen en kanonutdelning.
GRATTIS till dig och lilleman.

kramkram

bc owner sa...

Du har nåt att hämta hos mig(på min blogg).=)

Kramkram
Jenny

Den yngre handbollsidioten sa...

I första matchen var det faktiskt ett mål för lite....