tisdag 12 januari 2010

Ajwons nya kläder, usch o fy!

Ajwons blogg:
När jag häromsistens varit i skogen på långpromenad,
och jagat efter den där Valle, så blev jag ju så bollig, det kanske ni vet.

Jag hade inte så ont av det, men det var ju inte kul att matte BADADE mig efteråt!

I alla fall, matten till Tarzans bror, Bamse; BC Owner,
hon hade en grej till mig, sa hon.
Jag hade ju räknat med ett läckert grisöra eller nåt annat smaskigt,
Men icke. Det är väl bara hennes hönor som får nåt gott!

Husse kom hem med nåt, som såg ut som om nån av de där ungarna skulle ha det,
de som är här o leker med mig ibland.
Men den var till mig!
Till MIG!
Varför?

Snacka om nåt under ens värdighet! Jag är ju en tjusig collie! Vet de inte det??????

---------------
Varför just jag?
Nå, matte ålade på mig eländet, och där stod jag o kunde inte annat.
Just det, som ett fån!
Säger som Ballo i Djungelboken: Störtlöjligt!
Det var nåt på ryggen också, som matte tog på.
Vad i Herrans namn?
Va gör hon?
Det här var INTE kul, matte!

Snacka om förnedring! Hur ska jag kunna jaga Valle NU?
Jag gick ju till och med in i en stol i köket.
Detta GÅR inte!
Jag vill inte!!!
Ah, äntligen så fick jag av eländet!
Detta var inte roligt alls, matte, hör du det?

Trångt sitter det åt också, det här konstiga fodralet!

Nu RÄCKER det! Ta av skiten! jag VILL inte!

Har du SETT, vilken rumpa jag får i detta elände?
Jag hörde allt att du sa att den ser ut som baken på en klänning
de hade förr i världen!
Ge dig och hjälp mig ur detta nu!

Äntligen!
För mig kan den ligga där, på golvet, länge.
Jag har hellre de där bollarna på mig, faktiskt.
Eller, ge den till Bamse!
Han är så gammal nu, så han behöver den säkert!
Det tror jag!
Matte kommenterar:
Tack för lånet, men den är för liten,
och jag tror inte att den är speciellt uppskattad av damen i fråga.
Det får bli badkaret om det blir mer "snöhalsband" på henne!
Får låta bli att säga bad högt bara........

3 kommentarer:

Valles matte sa...

Klädd i detta så tror jag att du hade skrämt fjanten (valle) till skogs, så han blir nog glad att den inte passade :)

Eva/Peaches74 sa...

Sweetie Ajwon!

bc owner sa...

Stackars Ajwon.;-)
Hon ser inte riktigt nöjd ut. Hon visade iaf inte tänderna som gamle Bamse gjorde när jag satte på honom denna overall. hihi
Han var allt annat än glad över min idé att skydda honom från väta och annat otyg.