onsdag 27 juli 2011

Minnen 2........

När man har större båt så kan man inte ta sig fram mellan Stensholmarna o Kalvö. Det är för grunt. Då får man köra mellan Stenholmarna o fastlandet i stället... När vi var små så rodde vi alltid ut o då är det tillräckligt djupt för att ta sig fram mellan öarna. Så här ser stora stenen på Stensholmarna ut när man har kört på utsidan, mot fastlandet. Har alltid tyckt att den ser ut som ett kattfiskhuvud, men som båtens skeppare sa, visst är det ett kranium på samma gång! På stranden här har det enligt min moster stått ett fårhus. Varje morgon rodde nån dit, ofta barnen då, om jag fattade henne rätt, o släppte ut fåren på morgonen o varje kväll så skulle de in igen. Då hade man med sig potatisskal o annat så det gick nog ganska lätt att få in dem ,gissar jag. Men vilket jobb! Så bundet!


Bild från lite längre håll.......

Ja, när kommit så långt att man kör förbi stora stenen, då möts man av denna ljuvlga syn!!. Kalvö till vänster o Korsö till höger. Känner fortfarande att jag kommer hem på nåt vis, när jag kommer här..... Tokfia, jag säger hem till 3 platser, Kalvö, Pluret o Kyrkebacka.... Sån e jag!


Ska väl snart försöka ta mig ut hit igen, har abstinens......
Får väl se när det blir, har barn under veckorvna ett par veckor till, ska bli gott när skolan börjar så allt bli "normalt" igen. Med enbart helgjobb o veckan till mig......



-----------------------------------------------



Jag har börjat att simma varje dag, lite längre sträckor. Det var ju 25 grader i vattnet förra veckan. Nu har det regnat, simmade i regnet, inga problem ,men regnet gjorde att igår var det 20 grader i vattnet. Så stel jag blev. Gav upp efter ca 300 m gick upp. Kunde inte räta ut händerna. Så synd att jag inte tål klor, annar hade ju badhuset varit bra mycket bättre....... Där är det inte så kylslaget. Men men, får försöka att promenera, kanske, för nu VILL jag ju komma igång. Har minskat ca 2 kg i sommar, genom att bara röra mig mer o tänka LIIIIIITE på vad jag äter. Känns gott, o då vill ju mer, mer, mer åxå. Snart ska jag in o få dropp igen, bara två veckor kvar. Känner att effekten av förra behandlingen börjar avta, kan få en del värk på natten nu..... Så jag längtar dit, till min lilla livgivande påse som ska rinna in i min arm o min kropp.


-----------------------


Nu ska jag vara redeig o få rumpan av stolen o ner o röja i loppisen. Fick en herrans massa flyttlådor i helgen av en god vän. Verkar vara en hel del spännande i dem! Kul!

Inga kommentarer: