måndag 11 juli 2011

Ledig!

Blir förhoppningsvis lite bilder senare, men jag måste skriva av mig lite nu..... Jag var ledig i helgen, det händer inte ofta! Körde till Hamburgsund på fredan. Ett litet stopp på kyrkogården, pappa skulle fyllt nittio år den dan... Träffade storebror där o pratade lite innan färden fortsatte till H-sund. Hälsade på pappas gamla moster, och fick ljummet vetebröd o kall mjölk. Så gott! Fick mig en hel del goa skratt hos henne, underbara gammelmoster! Sen hem till lillebror. Följde med svägerskan på hundpromenad, och sen så åt vi pizza. Så var den dan i princip slut.
Upp hyfsat tidig på lördan. Var bjuden ut till Kalvö, att prata lite om mammas uppväxt därute. Blev hämtad vid 11 och hade en heldag på ön i min ensamhet först. Underbart. Hälsade på min kusin en stund o sen gick jag ut i Brebukte, letade strandfynd o bara njöt. Satt länge på en het klippa med tårna i vattenbrynet. Lyssnade på skvalpet, på måsarna o då o då en motorbåt. Så ljuvligt! Hittade en handsfull solvarma smultron, vilken fulländad smak! På tillbakavägen så stötte jag på en dam från Seattle. En mycket trevlig människa. Min engelska blev bättre ju längre vi pratade, vi hade väldigt trevligt! Så blev det kväll, o det grillades nere på allmäningen. Jag fick ju även mat och njöt verkligen av köttet, sallade o potatissalladen! Hade själv med korvbröd med ost, mammas special, de blev omtyckta. Kul! Sen blev det pratdags, medans regnet kom. Alla tyckte det var intressant o vi flydde undan regnet in i en sjöbod till slut. Vi skiljdes åt, alla var glada, jag blev tackad o kramad o sen kördes jag hem över havet. När vi la till hos brorsan så var det halvskumt, totalt vindstilla o havet var som en spegel. Totalblegg! Så underbart vackert!!! Gick hem till bror min i den stilla natten, pratade lite med honom o hans fru. Sen la jag mig, mycket nöjd med min dag. Röd på hals o axlar, men inte så illa att det smärtar. Vilken helg!
O tänk medans jag var på ön så lagade min underbart snälla bror min punktering. En punktering som orsakats av en lös skruv..... Vet inte om den var min, men ställde till det, det gjorde den....
På söndan var jag o svägerskan in till Fjällbacka o skurade ren min morfars gravsten. Sen så sprang jag i stövverna en stund o träffade många barndomsvänner. Efter det en härligt god sill o potatislunch med bror min o svägerskan o sen åkte jag hem. Med lite pauser. Slumrade i bilen en stund utanför Simons i Hogstorp, när ögonen gick i kors. Nu ska jag sova i min egen säng i natt. Den är allt bäst, den! :-)

Inga kommentarer: