fredag 16 juli 2010

Getingar, makrill o sol.....

Vår kära dotter tyckte getingboet hon har ovanför ytterdörren har blivit tillräckligt stort nu. Hon sa upp hyresavtalet med getingarna häromdan, så Antizimex kom o sprutade in nåt ohälsosamt i boet en kväll. Jag har inget emot getingar, (ooops! nu ljög jag!) om de bygger på vettiga ställen, men de har inte samma åsikt som mig om var det är smart att vara. Här var säkert jättesmart i deras ögon, lä och skyddat mot regn, utsikt åt alla håll. Men nu är deras saga all, de bör dö ut nu några varje dag.
Tihi o usch på samma gång.

Fick en bytta med pinfärsk makrill av en snäll släkting. Blev väldigt glad, det är ju SÅ gott!
Det slog mig när jag tittade på dem att de är ju väldigt vackra fiskar. Skimrar i lila o grönt. Nu hamnade de infrysta i vatten i mjölkpaket, (det blir en lååång hållbarhet då) så nu har vi lite i vinter. Så ljuvligt! Äldsta dottern på Näl kanske får en släng av sleven, o får en paket åxå. Hon får ju inte riktigt sån mat där....

Ja, lite dålig skivlust är det allt här idag, denna värmen knäcker mig snart! Men jag har ett par fina solnedgångskort från häromkvällen. När det är en fin solnedgång så springer jag ut o tar ett kort var o varannan minut, det ändras så fort, utseendet på den. Så håll tillgodo!

De är faktiskt tagna samma kväll. Först gick solen i moln, sen blev det en rejäl ändring! Då gäller det att hänga med!

(I lördags måste det ha varit, jag fick springa ifrån den engelska deckaren Luther. Men det gjorde inget, har liiite svårt för satanist-tema o bloddrickande folk.... Annars har den varit bra, men i lördags var den nästan för mycket.)

Det blev ett lila/rosa-skimrande avslut på lördagens sol....

1 kommentar:

P&J sa...

Makrill?? Ja tack! :)