tisdag 25 maj 2010

Pastasås

Fick till en riktigt god pastasås för ett tag sen.
Jag är en ganska receptbunden typ, men denna har jag minsann skapat alldeles själv!

Strimlad bacon,
ca 15 cm strimlad purjolök,
2-3 rivna mörötter,
2-4 hackade vitlöksklyftor,
(hackar alltid, tycker det är godare än krossad)
o en paket krosstomat med basilika o vitlök.

Fräste lök, vitlök o bacon först.

Morötter i.

Krosstomat i när allt fräst ihop lite. Låt det puttra en stund.

Eftersom jag får tänka på både laktos o gluten så blev det laktosfri grädde o majsenaredning i såsen. Plus soya, oregano, svartpeppar o vitlökspeppar. Baconet är salt, så ytterts lite extra salt sen, om man vill.

Puttra i ca 15 minuter. Så var det klart! God blev den åxå.

Man måste inte alltid ha köttfärs.
En paket bacon + grönsaker blev även det smaskigt.

1 kommentar:

bc owner sa...

Jag var hungrig innan jag läste detta inlägget och nu blev jag ännu hungrigare.

Ska jaga på lillebror och tvinga honom att fixa middag. hehe