tisdag 25 maj 2010

Min stackars blomlåda!

Ja, den dagen som studsmattan studsade in i altanen, så lyckades den att riva ner min blomlåda med penseér. Det var faktiskt första gången jag köpt sådana på våren....
Så givetvis åkte lådan i backen o låg så fint helt upp o ner när vi kom hem. Jag hade tänkt vattna på em, det var nog bra att jag inte hunnit det, för blommorna mådde oförskämt bra, om man tänker på att de legat underst mot marken. Men jorden var torr o lätt, det gick fint att ta upp plantorna ur den.

De blommor som knäckts la jag i en skål på altanbordet. De var fina i flera veckor, o gjorde mig glad när jag såg på dem.

Jag köpte lite Kantlobelia och satte utanför penseérna. Nu ska de bara växa till sig, så blir det nog fint igen.

Sen har jag tagit en massa kort på blommorna runt slambrunnen. De trivs så bra där, det blir ju lite varmare i jorden över brunnen, än vad det är i marken. Roligt på våren, att det kommer upp mycket o tidigt åxå. Tulpanerna är så vackra, både i knopp o blommande.

Jag har fått svamp på enebuskarna nu i vår. Denna har blivit fejad av rådjuren, så den förstår jag att den lider. Svampen är faktiskt vacker att se på.

Men denna enen trodde jag mådde bra. Uppenbarligen inte, funderar på vad det kan va o om jag ska ge mig på den med sågen o ta bort grenen. Kan inte såna svampsorter så bra.

Det är många sorter i vår Herres hage....... Inte gott att veta vad som är bra eller dåligt.
--------------------
Själv är jag rätt kass just nu. Har haft en massa värk i ca 14 dar. I axlar, armar i händer. Händerna blir som bollar på kvällarna. I morse vaknade jag 5.30!!!!! av axeln. Sen blir man trött i sur åxå! Ensam hemma är jag o regnar gör det....... En ljuvlig dag med andra ord!

Inga kommentarer: